zaterdag 17 augustus 2013

Textiel leeft, een leuke route door het Drentse land en een nieuwe aankoop

Via blogberichten vernam ik over de tentoonstelling “Textiel leeft”. 75 kunstenaars tonen hun werk op 21 locaties in Drenthe, omgeving Zweeloo. Dit leek mij wel mooi om te zien en afgelopen woensdag zijn we erheen gereden. Op verschillende plekken in de 5 dorpen zagen we heel divers werk. We vonden niet alles even mooi, maar onderaan de routekaart stond dat je ook kon genieten van de mooie natuur en de bijzondere brink- en esdorpen. Nu, dat hebben we dan ook gedaan. Bepaalde voorwerpen die ik leuk vond heb ik gekiekt. Grappig en bijzonder om te zien en te beleven.

Borduurwerk verwerkt in kleding

Grappige bloemen

Veel oude schuren met bijzonder vlechtwerk van riet

Rouwverwerking in textiel

Op het dunne doek de bladfiguren met er door heen schemerend de achtergrond, op de foto wellicht niet heel goed zichtbaar maar heel mooi om te zien. 
Zo nu en dan doe ik ook nog een steekje. Laatst was ik immers bij Jan Sikkes in Drachten geweest voor wat inkopen. Daar ben ik nu mee gestart. Ik kocht o.a. hele leuke stof al waar ik kussens van ga maken. Het ontstaat langzamerhand in mijn hoofd en ik vind overal dingetjes die ik ervoor kan gebruiken. Ik laat in ieder geval de stof zien en de eerste letter die ook verwerkt gaat worden. De letters komen natuurlijk uit mijn nieuwe letter kruissteken bijbel die ik laatst ook kocht. Het houd je heerlijk bezig.



Ik ben met de tweede letter begonnen en die wordt groen. 
Vanmiddag hebben we een bijzondere aankoop gedaan. Ik heb/had een gele Ford Ka. De staat van deze auto werd langzamerhand minder. Tijd voor wat anders. Nu had mijn DH al een leuke Smart zien staan en dat is doorgegaan. Het apparaat heeft een grijze kleur wat mijn DS de opmerking ontlokte: “De vergrijzing slaat toe bij de familie Westra”. Leuk is dat weer, maar ik ben blij met mijn nieuwe auto.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten