dinsdag 20 augustus 2013

Das Insel Borkum, rondje Schildmeer en de eerste paddestoelen

Afgelopen zondag zijn we met z’n drieën naar het eiland Borkum geweest. Ongeveer 25 jaar geleden zijn wij daar met z’n tweeën geweest in februari. Destijds waren de Olympische Winterspelen en het was koud op het eiland. Heel veel wist ik er niet meer van, behalve het hotel waar we overnacht hebben, dat was er nog en dat wist ik ook nog. Verder is het natuurlijk leuk, want je gaat eerst met de boot [ongeveer 50 minuten], dan 20 minuten met het treintje en dan ben je ook in het centrum van de plaats Borkum. We hebben daar heerlijk geflaneerd over de boulevard, winkels gekeken en rondgefietst. Het was goed toeven op Borkum.

Vandaag hebben we het rondje Schildmeer gefietst. Ongeveer 15 km rondom het meer. Het was daar heel stil en we maakten een mooie rondtocht. Onderweg kwamen we nog een oude sluis tegen, de zgn. Haansluis. Mooie plaatjes levert het wel op.



Toen we terugkwamen zag ik tot mijn verbazing in de grasstrook naast ons huis de eerste paddestoelen!

Ja, de herfst… hij komt er aan. Maar volgens mij hebben ze ons de rest van de week nog zomers weer beloofd. Enfin, we zien het wel. De zomer is tot nu toe geweldig en dat maken we niet vaak meer mee de laatste jaren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten