vrijdag 2 augustus 2013

Een week vol actie en verrassingen

De afgelopen week stond bol van activiteiten. Van leuke activiteiten.
Voor kennissen maakte ik een mooi kaartje. Zij hadden nl. in juni een baby gekregen en daar moest natuurlijk even een felicitatiekaartje naar toe. Goed gelukt, al zeg ik het zelf.
De afgelopen weken ben ik  bezig geweest met het familiekrantje. Iedereen stuurt kopij in en ik maak daar dan een samenhangend geheel van. Prachtig om te doen en leuk ook om al die verschillende verhalen te lezen en daar wat leuks van te maken. Via mijn DS beschik ik over een site met heel veel verschillende lettertypes. Ik dacht bij mijzelf dat daar vast ook wel een borduurlettertype bij zou zitten. En ja, dat is het geval. “Embroid” heet het type en als je het wilt gebruiken moet je het als hoofdletter neerzetten. Toevallig kreeg ik gisteren van mijn zus via de mail een soortgelijk lettertype dat gebruikt was in de Libelle. Het lijkt wel hetzelfde als wat ik gebruikt heb. Als ze dit leest zal ze dit wel heel leuk vinden.
Met mijn andere zus en zwager zijn we een leuke middag naar Oldeberkoop geweest. In het hele dorp is een kunstroute uitgezet, genaamd “OpenStal”. Op 22 verschillende locaties is kunst geĆ«xposeerd. De route is zo’n 2 km. Erg leuk en heel divers. Het thema "Het landschap in mijn hoofd" werd door de kunstenaars geheel verschillend geĆÆnterpreteerd op eigen wijze. Onder de kunstenaars mijn oud klasgenoot Gert Sennema. Hij bewerkt hout. Ook waren er mooie artquilts te zien en prachtige vilt kunstwerken. 
Wij hebben de route gelopen. Dit ging prima, maar op het laatst was ik wel heel erg moe. Een echte aanrader om te doen, want behalve wisselende kunst is het dorp ook erg leuk om doorheen te lopen met mooie huizen en straatjes.
Toen we thuis kwamen werden we opgeschrikt door een bootongeluk. Gelukkig niet ernstig, maar toch. Tijdens het zeilen van DS, DD en een vriendin  was de zijstag afgebroken, raakte de mast in onbalans en is het hele zaakje ontzet. De mast kwam op de vriendin terecht met als gevolg een flink gekneusde schouder. Het is weer goed afgelopen, maar het was wel schrikken. Nu moeten er weer diverse reparaties uitgevoerd worden, maar daar is DS erg goed in.
Gisteren zijn mijn DH en ik richting Lauwersoog gereden met de fietsen achterin de auto. We hadden een heel plan en dit is gerealiseerd. Eerst fietsten we een knooppuntenroute in en om Lauwersoog door het militaire oefenterrein. Een prachtige fietstocht. Daarna zaten we heerlijk op het terras in Oostmahorn waar we lekkere thee en koffie dronken en uitkeken over het Lauwersmeer. Vervolgens gingen we naar Paesens waar we een zomermarkt bezcohten. Via het blog “De Zondagssteek” kwamen we hier terecht. Veel handwerksters en brocante markthouders. Een leuke en vooral gezellige markt, ook vanwege het schitterende weer een succes.

’s Avonds hebben we nog heel lang buiten gezeten. Toen werd ik nog verrast door een pakketje van de post. Een tijd geleden had ik een prachtig boek besteld. Deze was even tijdelijk niet leverbaar, maar gisteren werd dit mooie boek dus bezorgd. Heel veel prachtige alfabetten in verschillende hoogtes. Een waardevol naslagwerk waar ik wel heel veel mee kan. Kortom een week vol actie en hij is nog niet voorbij, dus wie weet wat er nog allemaal komt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten