zondag 17 november 2013

Muziekkussentje, paddestoelen, Sint en Kerst

De weken vliegen voorbij en wat gebeurd er wat in zo'n week! Afgelopen maandag hadden we Sint Maarten en de kinderen hadden gelukkig mooi weer erbij. Altijd een leuk item zo in november. 
Toen ik laatst met de paddenstoelen bezig was leek het mij grappig om te kijken of er ook een paddenstoelenkwartet is. Vervolgens ging ik hierop zoeken en het was raak. Bij de IVN in Drenthe was een meneer die zo'n kwartet samengesteld had. Nu had ik dus iets gevonden, maar ja, dan wil je ook zo'n kwartet. Bij de vermelding stond de url van de IVN en daarop stond een mailadres. Hierheen stuurde ik een mail en verder moest ik afwachten. Ik hoorde maar niets en ik dacht dan zoek ik een telefoonnummer van deze vereniging. Toen ik belde kreeg ik een vriendelijke mevrouw die mij beloofde om te informeren. De volgende dag ontving ik een reactie terug dat er nog één kwartet was en dat dit laatste exemplaar voor mij was. Een paar dagen later werd het prachtige kwartet bezorgd en nu ben ik dus in het bezit van een paddenstoelenkwartet. Wat weer een leuk verhaal en een geweldige aanwinst voor mijn verzameling. 
Nu na bijna acht maanden na de operatie gaat het steeds beter met het herstel. Ik krijg steeds meer energie en voel me soms beter als vanouds. Het laatste stukje van de revalidatie duurt altijd het langst en dat ervaar ik zelf ook nu. Maar op alle fronten voel ik me beter als voor de operatie, dus goed bezig. 's Avonds heb ik ook weer meer restenergie en kan ik weer eens iets anders doen als op de bank zitten. Ik dacht nu maak ik het muziekkussentje af dan is dat project ook weer klaar. Niet dat het zo nodig af moet, maar dan kan ik het gebruiken en stel ik mij weer in op iets anders. Als je er dan mee bezig gaat, dan is het ook maar zo weer klaar. Dat is niet zo met het kerstkaartenproject. Ik heb iets bedacht waarvoor ik eerst heerlijk mag borduren. En het wordt weer erg leuk. Ik ga het combineren met plakjes hout van takken eikenhout die ik verzamelde na de enorme storm van 28 oktober jl. Nu moet ik alleen nog iemand of iets vinden die voor mij wil zagen. Enfin, ik heb nog wel even tijd dus dat komt wel goed. 
Voor het borduurwerkje dook ik in mijn archiefje. Door de jaren heen verzamel je heel wat patronen en ik vond een kerstbijlage van de Libelle met allerlei leuke patronen. Nadat ik dit gevonden had ben ik naar de Handwerkboetiek in Roden geweest om de materialen te kopen. 
Gisteren hebben we nog genoten van de intocht van Sinterklaas in Groningen. Zo leuk dat onze eigen stad zo in de picture staat. Een paar leden van scouting mochten de boot aanmeren aan de kade. De jongen die langdurig in beeld was, is een vriend van Hester en samen met haar lid van scouting. Ook leuk om te zien. Ook zagen we nog diverse bekenden op tv. Het verhaal was ook spannend alhoewel ik nog wel een beetje moet wennen aan de nieuwe Sinterklaas. 
Met interesse als ik ook de enorme bijlage van het Dagblad van het Noorden over de intocht. Ook mooi om te lezen allemaal. Ach en zo vliegen de weken voorbij. Maar vanmiddag hebben we eerst het requim van Fauré door Cantatrix, het koor waar ook Hester in zit. Dat wordt vast wel weer erg mooi. Wordt vervolgd...... 

1 opmerking:

  1. Wauw wat een prachtig kwartet heb je weten te vinden. Ben je vast heel blij mee.
    Ben erg benieuwd naar je kerstkaarten, maar daar moeten we vast nog even op wachten ;)
    Leuk hé, Sinterklaas in Groningen. Ik geniet er ook weer van.
    Fijne zondag, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen