woensdag 5 februari 2014

Lekkere vla, prachtig kwartet en een mooi merklapje

Omdat de Olympische Spelen bijna gaan beginnen is er in de winkel lekkere vla te koop. De zogenaamde winterspelen vla, heerlijke vla met mandarijn. Echt verrukkelijk en een aanrader. 
Vanmiddag waren we bij mijn oudste zus en ze had werkelijk een schitterend kwartet voor mij. De titel "Spelen met de tijd" doet vermoeden dat het om een geschiedeniskwartet gaat. Dit is ook het geval. Er zijn vier rode kaarten waarvan drie met klokken en de laatste of eerste met een gedicht van Joost van den Vondel:
Laet het kostelijckst van al
u niet roeckeloos ontslippen,
dat 's de tijd, die snel gaet glippen,
zonder dat hij keeren zal. 
Er zijn 12 kwartetten met de volgende onderwerpen:
Gezelligheid kent geen tijd
Alles op zijn tijd
Bedtijd
Tijd is geld
De tijd gaat snel
Geen zorgen voor de tijd
De tijd heelt alle wonden
De tijden van het jaar
De goeie ouwe tijd
Een tijd van komen en een tijd van gaan
Elke tijd heeft zijn eigen gezicht
Vrije tijd
De kaarten hebben genummerd van 1 t/m 4 van oude tot modernere afbeeldingen. Een prachtig kwartet. Waar het vandaan komt? Joost mag het weten. Als ik er op google krijg ik geen hits.  
Wel op Joost van den Vondel, geboren in 1587 in Keulen. Een heel bekende dichter en schrijver. Zo word je weer eens wat gewaar n.a.v. een kwartet. 
Het merklapje is af. Zo nu en dan er even aan werken en dan is het zomaar weer af. Er komt nog een lijstje om denk ik, maar daar ga ik nog even over denken. 
Ik ga nu eerst een kaartje maken voor de baby van mijn nichtje. Wordt vervolgd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten