zondag 16 februari 2014

Studieweekend en goud

Dit weekend was er het studieweekend van de muziekvereniging. Al een aantal jaren organiseren we dat in Ellertshaar. Het [bijna] gehele A-orkest reist dan af naar de locatie en is vanaf vrijdagavond tot zondagmiddag in de weer met muziek. Ontzettend leerzaam en gezellig. Echter dit jaar kan ik vanwege mijn schouderblessure niet meeblazen. Om toch nog wat mee te krijgen van dit enorme leuke weekend ben ik wel bij de bonte avond geweest. Dit was sowieso leuk omdat ik samen met een mede muzikante een leuk spel had voorbereid. De rode draad van het weekend was: 
Natuurlijk gebaseerd op de Olympische Spelen. Tijdens de avond stond alles in het teken van sport en spel en natuurlijk de spelen. Omdat het thema "goud" was werd ons verzocht om in goud gerelateerde kleding te verschijnen. Dit lukt al heel snel met wat accessoires. Ik had een gouden masker gekocht en had een gouden laken gedrapeerd als omslagdoek om. Omdat ik de roos van blauw en groen gehaakt had, leek het mij een leuk idee om dit met gouden garen te maken. Bij de handwerkzaak in onze plaats kocht ik een bolletje goud garen en daarna aan de slag. 
Tijdens NOS Studio Sportwinter met oude coryfeeën als Hein Vergeer, Rintje Ritsma, Bart Veldkamp, Johann Olav Koss, haakte ik de gouden roos. Als je eenmaal iets gemaakt hebt, is de volgende keer snel gemaakt. 
Dit is het uiteindelijke resultaat en het prijkte gisteravond op een van mijn revers. Ook toch weer heel leuk. Wellicht ga ik er nog iets anders mee doen, maar dat broedt nog in mijn hoofd. 
Gaan we vanmiddag weer voor GOUD? Gisteren op 3 duizendste na net niet. Waar hebben we het over? Over 4,28 cm. Ja, het lijkt wel sportverslaggeving, maar ik vind de Olympische Spelen gewoon erg leuk en spannend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten