zondag 9 februari 2014

Olympische spelen, mooie mutsen en nieuwe oude liefde ... haken

De spelen zijn van start. Met een mooie opening afgelopen vrijdag met bijzondere kleurrijke outfits. Veel mooie pakken, mutsen, sjaals, kortom een mooi schouwspel. Ook een mooi logo. 
De eerste medailles voor de schaatsers zijn binnen en de tv staat vaak op de zender waar dit uitgezonden wordt. 
Wat doe je tijdens de uitzendingen? 
Borduren is moeilijk, dus heb ik wat anders bedacht. Ik heb nog steeds een aantal kussens in de maak en kwam, door een afbeelding dat ik ergens zag, op een mooi idee. 
De haakspullen opgezocht en bolletjes met de juiste kleuren gehaald. Dit was nog een gelukje, want ik had nog garen over van de pannenlappen en dat mocht ik ruilen. Dus toen nog een patroon uitgedacht en uitgezocht bij Drops Design. Die patronen staan allemaal online en na wat afbeeldingen te hebben bekeken was ik er al snel uit. Patroon 136 moest het worden. Geschikt voor wat ik in gedachten heb. Tijdens de 5 kilometer heb ik zowat de hele lap gehaakt. Echter, mijn DD en ik kwamen tot de conclusie dat het toch te breed was. Dat heb ik vandaag dus weer uitgehaald en opnieuw gehaakt. Zo groot was het ook niet, dus dat was snel weer gefikst. 
Hierna bedacht ik dat ik er bloemen bij wilde. Dus heb ik in mijn bibliotheek gekeken en vond het boek "100 bloemen om te haken en te breien". Hier vond ik een bloem, een struikmalva, die ik gisteravond nog gehaakt heb. Vandaag heb ik alle losse draden afgehecht, maar dat was nadat ik de foto maakte. 
Vandaag maakte ik dus eerst de groene lap weer en daarna begon ik aan de twee bloem, de rimpelroos. Pas achteraf zag ik dat ik één van de moeilijke patronen had. Het was behoorlijk ingewikkeld, maar ik ben geslaagd. Wel moest ik sommige stukken weer uithalen, maar dat is altijd heel gemakkelijk bij haken. Uiteindelijk is het helemaal gelukt en ben ik trots op het resultaat. 
Nu moet ik nog een derde bloem maken, ik wil er drie, en ik weet al dat dat de herfstaster gaat worden. Maar daar heb ik vandaag geen zin meer in. Nog even bloggen, wat lezen en dan weer naar bedje, veren en lakenstraat. Ondertussen is mijn kroost ook begonnen met de beginselen van het haken. DD geeft de moed al snel op, maar DS zet door en komt al heel ver. Knap voor een jongeman van 22. Hij onderzoekt alles en wil alles leren. Grappig dat hij het haken toch doorzet en ook doorheeft hoe het werkt, onder deskundige leiding van zijn moeder natuurlijk, ha ha. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten