vrijdag 13 maart 2015

Lente, eieren en klavertje vier


Ja het is lente en het is de hele week al supermooi weer. Strakblauwe luchten en veel zon. Heerlijk toch. Voordeel is dat je van uitbottende bomen in je tuin mooie foto's kunt maken.
Onze boompjes zijn naar de kapper geweest en de Parrotia bot al mooi uit. Prachtige rode knopjes die van half februari tot half maart bloeien. Straks komen de blaadjes eraan en die zijn dan eerst groen/geel en in de herfst kleuren ze schitterend rood. 


De mooiste eieren hebben weer een plekje gekregen in de huiskamer. 
Ik had wel een beetje pech, want op een of andere manier is er boven in de kast iets gebeurd. Ik deed de kastdeur open en daarbij kwam er een doos aanzetten die op de grond viel. Met alle gevolgen van dien. Mijn allereerste bewerkte ei zat er in en die viel in alle gruzelementen op de grond. Eeuwig jammer, maar ja niets meer aan te doen. Er zijn er nog een paar gesneuveld, maar die allereerste... 
Mijn collega nam afscheid en omdat ze een paardengek is was het de bedoeling om een paardje te borduren. Dit kostte teveel tijd en toen bleef het bij een klavertje vier. Ook erg leuk. Als je het dan weer verwerkt tot een kaartje heb je een mooi presentje bij een cadeautje. 
Het hele weekend ben ik  home alone. Vorige week had ik een studieweekend met de muziekvereniging, dit weekend heeft mijn DH een studieweekend met zijn muziekvereniging. Morgen ga ik richting Veenhuizen naar het gevangenismuseum. Hier is een evenement "reurei" en hier is van alles te zien over eieren. 
Ik ben benieuwd. Op zondag gaan we de kerkdienst begeleiden met de muziekvereniging. Ach en dan is het zomaar weer heel snel maandag. 
Dit weekend ga ik starten met een te borduren paasei, een Quaker ei. Lijkt mij leuk om te doen. Maar in ieder geval ga ik inspiratie opdoen in Veenhuizen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten