maandag 30 maart 2015

Activiteiten gedurende de afgelopen week

De weken vliegen voorbij en de activiteiten die er plaatsvinden zijn legio. Vorig weekend hadden we een vol huis met de kinderen thuis. Gezellig! Zoonlief had een orgelproject gerealiseerd voor zijn studie en dat moet op een ludieke manier gepresenteerd worden. Omdat ik mijn borduurwerken soms verwerk op hout heeft hem dat geïnspireerd. Dit is het resultaat van een avondje freubelen in de garage. Het apparaat heeft hij meegenomen naar Leeuwarden en hij heeft de afgelopen week de elektronica er op gemonteerd. 
De planten in de tuin groeien ook rustig door. De hyacint die ik vorig jaar pootte nadat hij in de kamer gestaan had, is in volle bloei. Mooi om te zien. 
Ook borduurde ik een mooi randje. Het randjesproject is verder gegaan in 2015, maar ik borduur dit niet meer mee. Gelukkig heb ik wel toegang tot de randjes zodat ik er zo nu en dan een kan borduren. 
Ondertussen heb ik een ei geverfd en een soepbot doormidden gezaagd en ook geverfd. Nadat het randje af was heb ik het op het ei geplakt en nu staat het in de kamer. Ik vind het idee erg leuk, maar nu het klaar is moet ik het bij het volgende ei toch nog iets anders gaan doen. Ik ben zelf niet helemaal content dus, omdat het randje er niet strak op zit. Dat kan natuurlijk ook niet anders, omdat het een geen strak oppervlak is. Enfin, de raderen draaien. 
Toen kwam dochterlief met een project. Ze wil zo graag een gehaakte tas. Ik had al een boek meegenomen van de bibliotheek met daarin allemaal patronen van rondjes, vierkanten, driehoeken, zeskanten en toepasbare voorbeelden. Nu was er al snel iets gevonden wat ze leuk vond. Ondertussen vliegen de weken voorbij en moest het boek weer ingeleverd worden. Gelukkig konden we de patronen kopiëren zodat we dat veilig gesteld hadden. Afgelopen vrijdag gingen we naar ons wolwinkeltje in Leek en hier kochten we prachtige bollen haakkatoen en mooie haaknaalden. 
We hebben besloten om de AH tas als ondergrond te nemen zodat je in ieder geval een goede basis hebt. Ik stelde wel als voorwaarde dat we het samen gingen doen. Omdat dochterlief helemaal niet kon haken heb ik haar de beginselen bijgebracht en begint zij met het omhaken van de de handvatten. Dus een gedeelte is mee naar Utrecht en de rest is thuis gebleven. Het patroon bestaat uit driehoeken en zeskanten. 
De eerste lapjes zijn gereed. Vanuit Utrecht kreeg ik gisteren een update van haar vorderingen. Het begin is er en nu kunnen we rustig verder gaan. Weer leuk om even iets heel anders te doen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten