maandag 22 juni 2015

Nieuw projectje en solo spelen

Ondertussen ben ik al een aantal weken geleden gestart met een nieuw projectje van de speldenkussenclub. 
Doordat er allerlei zaken tussendoor komen, schiet het niet hard op. Dat is niet zo erg, maar het is zo leuk om te doen. Ik heb/had het o.a. ook leuk druk met spelen op mijn instrument. 
Afgelopen zaterdag hebben we met de muziekvereniging meegedaan aan een festival in Doezum. We speelden daar vier stukken en één daarvan was voor mij het solostuk met euphonium. Ik speelde het stuk "Fantasy Jubiloso" van Douglas Court, begeleidt door de muziekvereniging. Een prachtig stuk waarmee we ongeveer tien weken bezig geweest zijn. Het ging prima. 
Ik heb heerlijk geblazen en mijn stuk goed kunnen spelen. Een wonder, want meestal ben ik erg gespannen voor zo'n optreden. Blijkbaar heb ik dat nu overwonnen. Ik kende het stuk nu natuurlijk zowat uit mijn hoofd. Dus dat zal ook wel bijgedragen hebben tot het spelen op zo'n podium. Het was ook een leuk stuk om te spelen en na afloop waren er veel complimenten. Helemaal leuk was het dat er een kleine fanclub [allemaal lieve familieleden] in de zaal aanwezig was. Dat geeft het optreden en het nagenieten extra glans. 
Nu nog twee weken normaal werken voordat de grote vakantie aanbreekt. Alles wordt nu afgebouwd, nog even dit, nog even dat, de laatste repetitie, nog een barbecue en/of een uitje. In het laatst van juli gaan we naar Bergen in Noord Holland met vakantie. Dat duurt nog even. Vanmorgen hadden we nog een enorme hagelbui wat even zorgde voor een witte omgeving. Heel bizar zo op 22 juni.   

1 opmerking:

  1. Wat fijn dat je solo optreden zo goed ging!
    Dat heb je toch maar weer even gedaan
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen