zondag 26 april 2020

Kunstige kleurrijke natuur en ook zorgen

Om maar met het laatste te beginnen, naast alle stress rondom de huidige wereldsituatie, hebben we ook persoonlijk zorgen. Het betreft familie die in afzondering moet revalideren in een verpleeghuis. Afleveren bij de voordeur en tot ooit. Gelukkig zijn er genoeg communicatiemiddelen waarmee het contact niet wordt verbroken, maar ja 'live' is toch het mooiste. Het moet [!], maar het is wrang. Alles voor de goede zaak, maar ik snap het duivelse dilemma waarmee geworsteld wordt. Enfin, er komt alweer een beetje verruiming en dat zal allengs meer worden, hopen we althans. 

De 'kunstige natuur' stip ik in dit blogje op verschillende manieren aan. Allereerst met mooie natuurlijke objecten die ik fotografeerde. 

  • Onderweg zie je langs wegen en paden het mooie geel van het koolzaad. Geel is mijn lievelingskleur, dus dat treft. Als je het dan ook nog mooi op de foto kunt zetten is dat genieten. Hier dus het koolzaad bij het fietspad van het transferium bij Hoogkerk. 
    mooi geel is ... prachtig
  • Het andere object is het boompje bij ons in de tuin. Het is een Palmatum Garnet, met etherische veerachtig blad. Tevens met mijn tweede lievelingskleur, donkerrood. Ik kijk er op uit als ik op mijn plekje zit bij de tafel. Gisteravond scheen de zon er prachtig op zodat je een mooie schittering krijgt. 
    schittert bij ons ...

Bij de BSO werkte ik afgelopen vrijdag met twee kinderen. We hadden weer een gezellige middag en we maakten een tulp. Eén van mijn lievelingsbloemen! Niet zo maar een tulp, maar eentje waar je mee op de foto kunt. 
Ik maakte de tulp van karton en de kinderen bedachten de invulling met verf. Natuurlijk gingen we even op de foto! Vanwege de privacywetgeving laat ik alleen de foto zien waar ikzelf op sta. 


Uiteraard mondt dit verhaal natuurlijk uit op het onderhanden project, het BVP. 

In de bak 60 verschillende kleuren. Heel fijn omdat ik het lastig kiezen vindt om kleuren uit te kiezen. Hieronder het patroon. Per dag als ik borduur kleur ik het gedeelte dat ik af heb in met een markeerstift. Ook weer verschillende kleuren, zodat je weet wat je telkens doet op een dag. Zo krijg je een mooi beeld van de vorderingen. Eerst schreef ik de datum er nog bij, maar dat laat ik nu maar achterwege omdat het toch een meermaandenproject wordt. 
Tot slot natuurlijk nog even het echte werk, deze keer met POEZENhaar. Want ja de poezen houden ons flink gezelschap tijdens deze pandemie en ze genieten ervan dat we bijna de hele dag thuis zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten