woensdag 1 april 2020

Het dagelijkse leven, vorderingen BVP, berenjacht en wat daar verder uit voortvloeit , drie lapjes voor de SAL en quilten op het schoolplein

O jee, wat een enorm lange titel. Er is dus ook heel veel gebeurd de afgelopen tijd. Het dagelijkse leven is totaal in de war. Veel tijd brengen we binnenshuis door. Manlief geeft online muziekles thuis en het is stil op straat. Ook privé staan de dingen op zijn kop. Twee sterfgevallen in de naaste omgeving met daarbij behorend bizar afscheid vanwege de aangescherpte maatregelen. Het is wat het is en we gaan het ermee doen. 
Hierdoor heb ik wel veel tijd om te freubelen. Gelukkig heb ik het BVP project dat dus enorm vordert. 
Doordat iedereen zich thuis moet vermaken, ontstaan er allerlei projecten. Eén hiervan is de berenjacht in het Westerkwartier. Iedereen plaatst een beer voor het raam en geeft dit door op een Facebookpagina. Hier worden alle adressen verzameld en kunnen ouders met kinderen gaan wandelen door haar of zijn woonplaats. Overal zie ik beren. Bij ons staat er ook eentje. 

Door deze berenjacht werd ik ook herinnerd aan toen ik klein was. Als baby ben ik behoorlijk ziek geweest en heb ik 6 weken in het ziekenhuis gelegen. Toen ik, gelukkig genezen, weer thuiskwam had een bevriend familielid een speciale knuffel voor mij gemaakt. Deze heb ik al die jaren bewaard en nu komt hij weer even tevoorschijn. Hij is gemaakt door een meubelmaker, vandaar alle verschillende gebruikte meubelstoffen. Zo mooi zo'n artefact uit het verleden! 

Poes Nuna op berenjacht
Maar voor de afwisseling ben ik natuurlijk ook verder gegaan met de SAL. Drie lapjes ben ik nu weer verder en dus nog één te gaan voordat we bericht krijgen over hoe het verder kan worden. Ik ben erg benieuwd. 



Omdat we werken, maar eigenlijk niet bij de opvang hoeven te zijn, sturen we wel elke dag een activiteit naar de kinderen. Op het Pinterest stuitte ik op de volgende activiteit. Quilten op het schoolplein of bij je achter huis of op straat. Dat vond ik nu wel weer erg grappig. Je doet het met tape en stoepkrijt. Leuk zo volgens mij. 
De intelligente lockdown is weer met een aantal weken verlengd en we verwachten vanaf volgende week wel weer kinderen bij de bso. Maar de meeste kinderen komen gewoon niet. Erg apart! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten