dinsdag 14 april 2020

Pasen 2020

Wat hebben we mooi weer gehad! Lekker buiten zitten, fietsen, wandelen en ook auto rijden. Uiteraard is er ook geborduurd. Ik kwam een prachtig patroon tegen van de Historische Stickmuster. 
Momenteel worden er veel gratis patronen geplaatst en dit vond ik een  hele mooie. Zo heb ik toch nog dit jaar mooie eieren gemaakt! 
Ik borduurde het met restgaren. Dat kan ook gemakkelijk als het niet zo'n groot patroon is. De kleine middelpunten maakte ik met zilvergaren. Dit geeft een heel leuk effect. Net of er kleine diamantjes in zitten. 
Op 2e Paasdag was het geen fietsweer, maar wel weer om even een rondje te rijden door de provincie Groningen. Gewoon rijden en zien wat we tegenkomen. 
We kwamen in Kloosterburen in een kloostertuin terecht. Niet heel groot, maar wel leuk om even door te wandelen en wat foto's te maken. 
Wuivend gras


Mini tulpen veldje van 1 vierkante meter



We reden door en kwamen in Zeerijp terecht. Hier staat de prachtige Jacobuskerk mooi te wezen. De entree is al leuk omlijst. 
De kerk was open en in geen velden of wegen waren mensen te zien. 
In de kerk een Faber-orgel gesitueerd onder mooie gewelven. 
Op een tafel zag ik ook nog wat weefwerk van Alie Leeuwis uit Zeerijp. Leuk om dat zo in de kerk tegen te komen. 

De titel van het werk luidt: Tegels uit Makkum. 
Zo leverde onze tocht door de provincie verrassende ontdekkingen op. Even er uit en even een ander beeld voor ogen. 

1 opmerking: