zaterdag 11 april 2020

Lapjes Klossie SAL, vogels, BSO en eieren

En zo zijn er opeens 12 weken voorbij en zijn alle lapjes klaar. De geborduurde lapjes welteverstaan. 


Het wachten was op het tijdschrift met de verwerking tot een quilt. Dit tijdschrift kwam dus afgelopen woensdag binnen. Het kan uiteindelijk een olifantenquilt worden. 
Ik moet mij er nog wel flink in verdiepen, maar gelukkig heb ik de freubeldames van de bee achter de hand. Die willen mij vast wel online ondersteunen als ik er niet uitkom. 
Al een tijdje had ik een leuk stitch patroon op mijn desktop staan. Ik besloot het te maken en uiteindelijk te verwerken tot een mini quiltje. Hiervoor had ik een voorbeeld nodig en dan is het internet weer gewillig. 
Ik vond een plaatje van een meesje, want zo'n vogeltje moest in dit geval wel waarheidsgetrouw zijn. Veel plezier beleefde ik aan dit projectje. Zelf de invulling bedenken, de verwerking met de kraaltjes en tot slot het zoeken en vinden van bijpassende stofjes. 


Ik maakte het af met lieveheersbeestjes en een mooi wit takje dat ik vond aan de kant van de weg. 
Een keer per week ben ik aan het werk bij de BSO. Zo ook afgelopen vrijdag. Er waren drie kinderen en ik had een superleuke kleurplaat van een mooi paasei. Met z'n vieren gingen we heerlijk kleuren. Goed voorbeeld doet volgen en dat is zichtbaar op het eindresultaat.
Op het ei plakte ik draadjes om bepaalde afbeeldingen en het geheel verwerkte ik in een lijst van takken. We hadden een hele gezellige middag met leuke praterij, soms leuk, maar ook soms heel serieus. 
Bij Facebook kwam ik weer even bij Merkwaardig terecht. De pagina van de borduurclub waar ik ook lid van ben. Er stond een mooi geborduurd paasei op. Het begon bij mij te kriebelen en ik bedacht dat ik toch nog niet een ei had met het blackworkborduren erop. In het mooie boek van Lesley Wilkins staan veel patroontjes. Het leek mij erg leuk om een randjesei te maken met mini patroontjes. Heerlijk om te doen! 
In mijn hele verzameling eieren had ik eens een ei gekocht met een een leuk kopje van een vrouwelijk clowntje. Als je straks de foto ziet, zie je het wel. Het touwtje hangt met een stukje hout in het ei. Maar... het ei was kapot gegaan. Helaas. Maar ik had nog een uitgeblazen ganzenei en daar kon ik nog wel wat mee. 
Op het ei plakte ik kraaltjes en dat heb ik met ecru spuitverf geverfd. Het was nog even een dingetje om het touwtje met stokje erin te krijgen zonder dat het ei brak, maar het is gelukt! Hij hangt weer te pronken in de kamer. 
Ik wens iedereen in deze aparte tijd hele goede dagen toe! Vroolijk Paaschfeest! 




1 opmerking:

  1. Wat een prachtig borduurwerk met dat koolmeesjes Gonda, maar ok al je andere projecten zijn weer erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen