dinsdag 1 oktober 2024

Creëer een collage - nummer 2


Als achtergrond gebruikte ik de foto die ik onlangs maakte in Schoonloo. Hier had ik een studieweekend en ’s morgens vroeg werd ik getroffen door een bijzonder fenomeen, nl. ‘zonneharpen’. Dit is wanneer zonlicht in bundels door bomen stralen. Dit ontstaat wanneer er veel vocht in de lucht zit. Het effect wordt ook wel ‘JacobsLADDER’ genoemd naar de droom van Jacob in de bijbel. Hierin lopen de engelen heen en weer van hemel naar aarde. Ik versterkte deze foto door het naaien van de gouden zonnestralen over de afbeelding.

Op de foto het KUNSTwerk ‘In veilige HANDen’ van de kunstenaars Blok en Lugthart op Texel. Het 14 meter hoge kunstwerk van cortenstaal verbeeldt de samenwerking van mens en natuur. De balans van wat de natuur geeft en het handwerk van de mens. Dit naar aanleiding van versterking van de leefbaarheid op Texel en om te zorgen dat het veilig is om te verblijven in het kwetsbare waddengebied.

Om de pols van de hand een armband van bloedKORAAL. Deze heb ik van mijn moeder gekregen. Ik groeide liefdevol op in veilige handen en wàs bij haar in veilige handen. Dit koraal is gewonnen in de Middellandse Zee, dichterbij huis als het bekende Great Barrier Reef, het meest bekende koraalrif ter wereld.

 

4 opmerkingen:

  1. Mooie vondst in de Jacobsladder te gebruiken. Je hebt er een mooie collage van gemaakt Gonda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie vondst in de Jacobsladder te gebruiken. Je hebt er een mooie collage van gemaakt Gonda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist niet dat het verschijnsel zonneharpen heet. Iemand heeft dat ooit bedacht en ik vind het prachtig. Jouw uitwerking ervan ook, met die kleine steekjes. Fraaie collage!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi de zonneharpen, een goede vondst !En prachtig de hand met de bloedkoralen armband. Heel fraai!

    BeantwoordenVerwijderen