dinsdag 22 oktober 2024

De 5e collage

Vandaag is PAARS één van de vier woorden in de 5e collage. Hierbij... veel paars!



Bij de woorden van deze week had ik zoveel inspiratie dat ik 2 collages gemaakt heb.

Mijn twee lieve POEZEN; Lodewijk en Nuna, passen uiteraard prima bij het woord POES. Ik plaatste ze in een PAARS hart. Dit is een foto van toen ze net bij ons waren. Ze zijn deze maand alweer zeven jaar bij ons en ze slapen trouwens nog altijd samen in een mand! Erbij een ministrikje van gehaakt draad, hiervoor gebruikte ik PAARS katoen. Verder leuke, mooie en kunstige foto’s van poezen. De twee met tekst had ik de afgelopen vakantie op de foto gezet in Brugge.

Bij BESCHEIDENHEID dacht ik zelf meteen aan de spreuk ‘Bescheidenheid siert de mens’. Gelukkig vond ik diverse plaatjes. Vind je die van de poes onder de deken niet erg grappig? Ik wel.

Veel servies was er ook te vinden. De KOP EN SCHOTEL uit het ‘Home Needlework Magazine’ van augustus 1918 vond ik erg leuk om met borduurgaren te bewerken.

De plaatjes zijn geplakt op een PAARSE achtergrond. Het viooltje knipte ik uit een stukje stof en het bloemetje van het Kaapse viooltje heb ik geplukt uit mijn eigen exemplaar en gedroogd. 


 

8 opmerkingen:

  1. Dat geborduurde kopje vind ik heel erg leuk op je collage. Wat knap dat je maar liefst twee leuke collages maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat helemaal los Gonda! Twee mooie collages én zo te lezen kostte de combinatie van woorden je weinig moeite.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat had jij veel inspiratie en items voor deze opdracht...
    Leuk die poes die onder het dekentje uitpiept...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoveel inspiratie levert twee leuke collages op, die poes onder het dekentje is inderdaad schattig en je kopje is leuk gedaan met garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker leuk met al die poezen! De poes onder het dekentje is mij favoriet! En heel fraai het geborduurde kopje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk ook dat je het woordt kopjes gebruikt! Als mooie verbinding tussen de poes en de kop-en-schotels. En je paarse kop-en-schotel is ook schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig resultaat en leuke vondsten. Moet wel veel tijd inzitten, lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke, gezellige creaties Gonda! Dat meisje dat zich een beetje verstopt achter eenbos bloemen vind ik mooi bescheidenheid weergeven!

    BeantwoordenVerwijderen