zaterdag 12 oktober 2024

Zonsondergang, herfst, tentoonstelling en bladeren

Vorige week zondag waren we uit eten bij het Leekstermeer. Omdat het nog goed weer was, waren we met de fiets gegaan. Een heerlijk fietstochtje door het begin van de Onlanden. Toen we huiswaarts keerden, zag ik een prachtige zonsondergang. Bij windstil weer en water kun je dan schitterende foto's maken. Ik selecteerde er twee. 



De herfst laat zich in volle glorie zien. Alle bladeren verkleuren en er zijn volop eikels en andere vruchten. Bij onze bibliotheek staat een rijtje met mooi bomen. Mijn Plantnet leert mij dat deze bomen Essen zijn, smalbladige wel te verstaan. Dit zijn vooral in deze periode prachtige bomen. Ik werd altijd al getroffen door de kleurenpracht en zette ze vandaag op de foto. Mooi rood ten opzichte van de lucht. 


Het doel van deze dag was om de quilttentoonstelling van de Quiltgroepen van Passage Leek e.o. te gaan bekijken. In deze groepen zitten enkele van onze Freubelfreules. Leuk om even een kijkje te nemen, helemaal ook omdat het in onze eigen plaats is. 


Heel veel divers werk was er te zien. Kleurrijk en afwisselend. Ik concentreerde mij op de quilts met bladeren. Mooi passend bij deze periode van het jaar. Van al deze leuke bladeren maakte ik foto's en plaatste ze in twee collages. 


In mij gedachten zong ik het lied;

Herfst, herfst, wat heb je te koop
Duizend kilo blaad 'ren op een hoop!

Naast alle moois dat er te zien was, vond ik er ook een ontmoetingsplaats van oude en nieuwe bekenden. Heel gezellig om daar mensen te treffen en een praatje mee te maken. 

Bij de verkoop van oude bladen kocht ik nog een aantal leuke exemplaren van Daphne's Diary. Kan ik thuis nog weer andere inspiratie opdoen. 

Een paar heerlijke uurtjes zo dicht bij huis!

1 opmerking:

  1. Wat een mooie zonsondergang. Fijn dat de tentoonstelling ook zo leuk was. Die tijdschriften zijn vast ook goed te gebruiken bij jouw collages ;)

    BeantwoordenVerwijderen