dinsdag 8 oktober 2024

De derde collage

 


Als achtergrond zette ik een afbeelding van de quilt van Olga Prins ‘Aarde en water’.

Uit een doos met praliné knipte ik twee ZEESTERren van chocolade. Deze schitteren in het water. Zeesterren zijn eetbaar, maar ik weet zeker dat ik lekker snoep van deze exemplaren van chocola.

Op de aarde strooi je zaadjes en dan zie je vanzelf wat er uit komt. Deze keer tot mijn verrassing o.a. de lage GOUDsbloem. Ik knipte er eentje uit papier, ik knipte er eentje op de foto en twee heb ik uit de tuin geknipt en gedroogd. Ik  plaatste er meerdere omdat als je niet oppast ze zich enorm verspreiden over de hele tuin. Deze ‘GOLDJEBLOEM’ zoals wij in het Westerkwartiers zeggen, is ook de bloem van de maand oktober. Dus heel toepasselijk.

Op een speelkaart vond ik een verlegen dwerg. Hierbij stonden ook de synonieme woorden ‘bedeesd en TIMIDE’. Dus passend bij de 3e collage. Ik vergrootte de afbeelding en naaide de lijnen met een draad van goud.

De meest voorkomende muziekSLEUTELs  zijn de G-SLEUTEL en de F-SLEUTEL. Ik vond dat ze er beide bij hoorden omdat ik ze allebei gebruik bij het bespelen van verschillende muziekinstrumenten. Ik vond ze op een stukje stof met muzieknotatie er op. Op de notenbalk nog een kleine SLEUTEL.  


7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie collage Gonda! Natuurlijk koos ook jij voor de muzieksleutels, hoe kan het ook anders, muziekliefhebber als jij bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuke, vrolijke en kleurige collage. Ik kwam bij mijn zoektocht naar 'timide' hetzelfde plaatje tegen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om te zien wat iedereen bedenkt. Dit is ook allemaal weer zo goed bedacht en gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi gedaan, de goudsbloem is leuk bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig de timide kabouter, en goed bedacht de goudsbloem! Mooie collage!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goudsbloem is goed gevonden! Ik vond zelf timide zo lastig...
    Mooi hoe het blauw en geel/goud terugkomt in je collage!
    Ik heb nog even gekeken bij collage 2 van vorige week, want ik had daar een heel verhaal getikt... Maar ik zie het niet meer terug. Kan het zijn dat het in je reacties op je dashboard bij de spam staat?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, wat leuk een van de zeven dwergen, prima vondst. Zo'n doos zeevruchten gaat er hier ook wel in.

    BeantwoordenVerwijderen