dinsdag 15 oktober 2024

De vierde collage

Wat een leuke uitdaging hebben we met z'n allen. Elke week vier woorden waar je iets mee doet. Het is ook erg leuk om te zien wat de andere deelnemers ermee doen. Dit zijn ze;

DEELNEMERS

   Kitty,  ElizabethJannyJosephine,  Hannie,  FrederiekeToos

BettieSimonne


Thea+ IreneFerraraJeanne

Zonder blog:  Ipie. Ingunn  en Anne-Pernille, Karin

16 oktober 2024 – 4e collage

Als ondergrond gebruikte ik het alfabet. Immers met deze letters SCHRIJVEN we de woorden, in de voor ons meest voorkomende talen. De ‘Pennenstreken schrijven’ is de methode die momenteel op school gebruikt wordt om de KINDeren te leren SCHRIJVEN.

Een aantal van jullie kennen waarschijnlijk de muts met de woorden KOUD HÈ? nog wel van Henk Spaan en Harry Vermeegen. Ik plaatste hem op een ijsKOUD ijsje.

Op de collage twee zwangere buiken met daarin een  KINDeke klein en teer → twee kleinKINDeren die op komst zijn. De geborduurde teksten schreef ik met de borduurnaald. Ik gebruikte kleurnummer 920 van DMC, dat overeenkomt met de kleur BURNT SIENNA.

Oktober is ook woonmaand en ik vond de stoel en de staande schemerlamp bij advertenties in de krant in de gewenste kleur.  De roodachtige bruine tint van de overheerlijke stoofpeertjes mocht ook niet ontbreken op de collage van deze week.

4 opmerkingen:

  1. Leuk gevonden de plaatjes in de goede kleur en het ijsje met de muts is ook grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had de zwangere buiken nog niet ontdekt voordat ik het las, maar wat een goed idee is dit om het woord kind uit te beelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige en persoonlijke collage Gonda, jouw liefde voor het borduren en de aanstaande kleinkinderen heb je er mooi in verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie stijlvolle collage, leuk gevonden de buiken, en fraai het borduursel!

    BeantwoordenVerwijderen