woensdag 14 september 2011

Een hele GROTE paddestoel

Toen ik van de week van mijn werk terugreed naar huis zag ik aan de kant van de weg iets groots. Ik dacht bij mezelf, dat lijkt wel een paddestoel. 
Nadere inspectie volgde op de fiets, want het was aan de kant van het fietspad. In een herfstachtige entourage, harde wind met de geur van de herfst in de neus, fietste ik richting fietspad. En ja hoor, een enorme GROTE paddestoel. Ik heb hem gekiekt natuurlijk, maar dan volgt meteen de vraag: Wat is het voor een ding? 
























Google is gewillig, maar daar zijn zoveel afbeeldingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het lijkt op een ongesteelde krulzoom, of op een trechterzwam, het kan ook een eikhaas zijn of een korstzwam. Misschien is het ook wel een elfenbankje, maar wie het weet mag het zeggen of schrijven! Want nu wil ik dat ook wel graag weten. Ik neem de foto ook mee naar de bso, misschien weet iemand het daar ook. Eens zal ik het antwoord weten. 

2 opmerkingen:

  1. Geen idee hoe hij heet maar hij is geweldig! Wat een knaap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb die ook gezien toen ik naar huis fietste :P

    Maar echt geen idee hoe die heet

    BeantwoordenVerwijderen