zondag 11 september 2011

Geheim freubelproject is niet meer geheim

Soms gebeurd er in een paar dagen meer als anders in weken. Maar volgens mij heb ik een vrij turbulent leven dus misschien is het ook wel standaard. 
Vrijdag was een heel gezellige dag. Ik was mooi op tijd bij Jasper in Leeuwarden. Ik kreeg helemaal zin om zelf ook op kamers te gaan! Hij heeft het leuk met de andere huisbewoners. We hebben lekker zitten kletsen, boodschappen gedaan, samen gegeten en toen zijn we naar de voorstelling geweest. Het was heel bijzonder. De combi brassband en koor en minimal music. Weer eens een andere beleving van muziek. Het duurde niet zo lang zodat we vroeg weer thuis waren. 
Op zaterdag hadden we het feest. Nu kan ik dan ook eindelijk mijn geheime freubelprojectje onthullen. Gelukkig had ik nogal wat vakantiefoto's, maar het was wel moeilijk om het ontstaansproces geheim te houden. 

Het was nl. onderdeel van het kado dat we voor ze gemaakt hadden. Mijn zus is nl. onderwijzeres en we hadden bedacht om een leesplankje te gaan maken. I.p.v. "aap, noot, mies" onderwerpen die op hun leven betrekking hebben. 

Wij hadden gekozen voor "stokroos" [de achternaam] en "school" waar mijn zus werkzaam is. Wij hebben dus met vijf gezinnen en mijn moeder het leesplankje samengesteld. Het is echt prachtig geworden. Ze vonden het ook prachtig. 
Het geldbedrag wat een echtpaar krijgt, wordt altijd verstopt in een door mijn broer vervaardigd brooddeegkunstwerk. Hij is nl. bakker en kan prachtige dingen maken. Deze keer een tas van brooddeeg met daarin dus een envelop. Geweldig mooi. 

De dag verder was ook heel mooi en gezellig. Samen praten, heerlijk eten en samenzijn. Ze kunnen terugkijken op een fijne dag en wij ook. 
Het schijnt dat er deze week niet zoveel op het programma staat. Kunnen we misschien overgaan tot de orde van de dag? Want er moet natuurlijk ook wel eens iets gebeuren in een driepersoons huishouding. Ach, er is altijd wel iets bijzonders. En ik kan wel uren doorschrijven, maar ja, zo werkt dat natuurlijk niet. De familiebrief is ook weer in de maak en dat is ook weer heel speciaal. Ook zijn we bezig met een actie voor de muziekvereniging en mijn andere zus organiseert voor haar verjaardag een high tea. Dus weer van alles en nog wat. 
Goede zondag gewenst, het begint in ieder geval zonder regen met zonneschijn en dat is positief!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten