vrijdag 2 september 2011

Herfst in aantocht

Vrijdag 2 september en buiten is het geweldig weer. Dat hebben we ook wel een beetje verdiend na vele dagen minder goede omstandigheden. Volgens de metereologische kalender is het herfst, dus heb ik de bol met bladeren die ik eens kocht met mijn schoonmoeder, op de tuintafel gezet. De pelargonium staat er ook nog, maar dat bijt elkaar niet toch? Op de Vannijs van Mien Westerkwartier, de nieuwsbrief, staat een mooi herfstgedicht:

Haarst

De zun schient met heur leste stroalen en kleurt de bladden rood.
Bomen huvern ien e vrisse oavendlucht stil wachtend op wat komt.
Ekkels knappen mij onder de voeten, 
spinrag ien mien hoar.
t Eerste elfenbankje leit al om, 
t is weer haarst ien t bos.


Ik heb een enerverende week achter de rug. Bij onze muziekvereniging is een blazer overleden en zijn wens was dat het orkest de dienst zou begeleiden. Omdat het nog vakantie is, was het alle hens aan dek. Maar het is gelukt. We hebben de dienst begeleid met bijna een volledig orkest. Wat ook nog bijzonder was, is dat onze dirigent nog met vakantie was. Hierdoor moesten we iemand anders inhuren en dat was mijn DH. We hadden een goede dienst en we hebben goed gespeeld. 
Nu gaan we weer over tot de orde van de dag. Het is Leekweek en we zouden een schommelfestijn hebben. Dit gaat echter niet door vanwege de onveiligheid van de schommels. Jammer, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedraaid. Waarschijnlijk gaat het nu plaatsvinden op Koninginnedag. Enfin, we wachten maar af. Ook is het culturele markt en daar gaan we wel staan. Beetje PR voor onze muziekvereniging. 
Ondertussen ben ik al halverwege met "oktober". In Frankrijk was ik er al mee begonnen, maar door alle drukte gaat het niet meer zo snel. Volgende week is alles weer normaal en dan zal het er wel weer van komen, gelukkig. Wellicht heeft mijn DS ook tijd om de klok op dit blog te zetten, want dat wordt ook wel bijzonder!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten