woensdag 2 november 2011

Efkes ûtpûste

Na een drukke Harmonie dag efkes ûtpûste onder het genot van de Moonlight Sonata van Beethoven. 
Mijn DD gaat dit vrijdag voorspelen op school en speelt het nu wanneer dat mogelijk is. Zo zittende aan de tafel [ik dan wel te verstaan] en zij achter de piano wordt regelmatig mijn mening gevraagd over speelstijl, speelwijze, tempo, accenten enz. Heerlijk vind ik dat. Ik kan het stuk nu wel dromen natuurlijk, maar dat vind ik juist erg mooi. Want als je van iets geniet dan kan je het niet vaak genoeg horen. Ik vind het dan ook erg jammer dat ik er vrijdag niet van kan genieten. Want dan is daar natuurlijk het moment sûprème. Maar ze krijgt er ook een cijfer voor want muziek is haar examenvak. Tijdens mijn freubelwerk dus een privé concert. 
Toen ik Moonlight Sonata op ging zoeken op internet, stuitte ik op deze afbeelding.
Als ze dan uitgestudeerd is passeren nog even de reeds vroeger ingestudeerde werken. Ook altijd mooi. Maar nu ga ik nog maar even naar inspector Lewis voor nog wat onopgeloste raadsels.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten