woensdag 25 januari 2012

Veel nieuws op deze koude dag.

Ik zit in een caroussel voor mijn gevoel. Veel dingen passeren de revue en van alles houdt mij bezig. Maar er zijn zoveel leuke dingen ook bij! De voorbereidingen voor het jubileumconcert lopen heel goed. A.s. weekend hebben we studieweekend en ook daar moest van alles voor geregeld worden. Alles loopt.
Mijn DH is afgelopen zondag alleen op pad geweest. Ik was zo verkouden, dat ik even pas op de plaats moest maken. Ik kon het wel horen via radio 4 en het was prachtig. Op de terugreis hebben ze de harmoniums weer afgeleverd bij het Harmoniummuseum en vandaar nam mijn DH nog een verrassing voor mij mee. Het was een Harmoniumkwartet. Erg leuk natuurlijk voor mijn verzameling!
Toen ik afgelopen maandag thuis kwam hing er een tas aan de deur met alweer een verrassing. Mijn zus was aan de deur geweest en had wat moois voor mij gebracht. In de tas zat een prachtig kwartet van Centra. 
Voor  mijn gevoel een oude. Schitterend. Ook zat er in de tas een beschuitblik van Arks met een borduurlook aan de buitenkant. 


De vier jaargetijden. Ik voelde me net jarig met al die presentjes. 
Gisteren werd onze DS 20 jaar en dat vierden we in Leeuwarden. Ik was plotseling vrij van het werk, DH en DD ook, en zo konden we, met oma, rond de klok van zessen daar zijn. We  hadden afgesproken om gezamenlijk naar de Pizzeria te gaan. Na een fikse wandeling naar de binnenstad van Leeuwarden, het was gelukkig heerlijk weer, kwamen we terecht in een heel gezellig restaurant waar we heerlijk gegeten hebben. Lekkere pizza's en een ijzig nagerecht. Dat van mij heette "Torta Fantastina", een klein ijstaartje met karamel, room en chocola. Verrukkelijk was het. Bovendien heel genoeglijk, want behalve ons eigen gezin waren daar ook de huisgenoten bij. Die kenden we ook wel, dus dat was geen punt. Rond elf uur waren we weer thuis. Weer eens wat anders. 
Vanmiddag moest ik met mijn schoonmoeder naar de oogarts voor controle. Ze moest een uitgebreid gezichtsveld, dus dat duurde even. Ik had mijn borduurprojectje meegenomen en heb daar heerlijk zitten te borduren. Vandaar ook even de update van januari. Zo nu en dan even wat steekjes word je ook weer heel blij van. 
Ik ben nog niet helemaal hersteld van de verkoudheid, maar het gaat iedere dag beter. De ganse familie is behept met hetzelfde virus, dus dat draagt ook niet bij aan verbetering. Ach, veel vitamines, gezond eten en veel rust. Ik heb een paar prachtige leesboeken, dus op tijd naar bed en dan nog even lezen en lekker rusten. 
Zometeen weer met de eterij aan de slag. Het huis ruikt al heerlijk naar kippebouillon, dus dat komt vast ook wel goed.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten