dinsdag 29 mei 2012

De vogels zijn gevlogen en vier poppen op een rij

Op zondag werden de vogels al erg onrustig. Vaak zat het ouderpaar in de omgeving te tsjilpen. Zo van "jullie mogen eruit, kom maar, kom maar". Maar het was kennelijk nog te vroeg. We hoorden ze wel steeds fladderen aan de binnenkant van het hokje en het getsjilp in de tijdelijke woning werd ook steeds luider. We zagen een jong in het gat verschijnen met zijn kop buitengaats om de omgeving te verkennen. Hij of zij ging weer terug en op 2e Pinksterdag zijn ze uitgevlogen. Helaas waren we geen getuige. We waren allen afwezig i.v.m. de Pinkstermarktstalling. Toen we thuis kwamen om vijf uur waren de vogels gevlogen. In en om het huis heerst dan zo'n stilte waarvan je weet, o, ze zijn er niet meer. 
Jammer genoeg hebben we het niet gezien, maar het was leuk om het jong even te zien. Helaas hadden we het fototoestel niet bij de hand. Wel toen het hokje leeg was, vandaar deze foto. 
Toen ik de poppen van mijn moeder meenam had ik het toestel wel bij de hand. Ze zaten zo prachtig op de achterbank, dat moest natuurlijk even op de kiek. 
Vier op een rij. Leuk toch, helemaal als je weet dat mijn moeder alle kleertjes zelf gebreid heeft. Ook zijn ze allen voorzien van een mooie ketting of broche. Ik zal ze nog eens portretteren als ze op hun stoeltje of bankje zitten. 

2 opmerkingen:

  1. Haha superleuk de foto van de poppen. Ik wist al van oma dat jij ze graag wilde hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh grappig dat je al op Catawiki hebt gekeken. Maar je mag ze altijd bewaren hoor, kan ik ze weer ruilen!
    Leuk dat je er aan had gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen