maandag 25 februari 2013

Nieuwigheden en gereed produkt


Ons huis is naar tevredenheid opgeruimd en heringericht. We hadden er gelukkig tijd voor en nu is het naar de zin. Gisteren hadden we dus een heerlijke vrije dag. Lekker relaxen en van alles doen waar je zin aan hebt. ’s Middags hebben we mijn zus en zwager bezocht. Mijn zus had nog wat bijzonders voor mij. Een tijdschriftenknipsel van badzout. EL-GONDA badzout wel te verstaan. Grappig toch? Op het internet heb ik natuurlijk even gekeken bij Google en daar zag ik pdf-jes van advertenties in dagbladen van 1942. 
Zij wonen daar in een boerderij waar ze ook schapen houden.  De grote schuur is alweer als kraamkamer ingericht. Ze hebben zo’n 60 schapen die meestal in de maand maart lammeren. Ze zijn dan allebei vrij en hebben hier zo tijd voor. Het gaat nl. dag en nacht door. Mevrouw schaap doet het op haar tijd en soms zijn er meerdere schapen tegelijk die gaan lammeren. Dan worden ook de beide dochters ingezet. Het is een prachtig gezicht met al dat huppelspul en een gemekker vanjewelste. Leuk om te zien.
Ze is dus helemaal weg van schapen. Ze heeft een grote verzameling op dat gebied. Nu heeft ze daar ook nog een grote garage en daar heeft ze nu een verkoop in van antiek, curiosa, brocante en nog veel meer. Het verkooppunt heet nu “Het blauwe schaap”. Ook weer gericht op schapen. Wel heel leuk allemaal. Vanaf april als het weer een beetje mooi weer is, gaat de winkel weer open, tot dat het te koud wordt buiten.
We kijken weer een serie van "The Kiling". Het derde deel is nu aan de beurt. Weer reuze spannend vanzelf. Ondertussen heb ik rode stof tegen de achterkant van de lapjes genaaid en een rand eromheen gehaakt. Het lijkt prachtig bij het andere linnengoed in de keuken. Ik ben tevreden, een haaktechniek rijker en twee pannenlappen. Helemaal leuk! 

1 opmerking:

  1. Bedankt voor je gezellige mailtje. Ik had niet gezien hoor dat je mij al volgt, maar dat zijn er al zoveel dat ik dat niet precies weet.
    Wat zijn de Pannenlappen leuk geworden, ik haak ze ook wel maar voer ze nooit. Ik vind dat wel een leuk idee en ook beter tegen de hitte. Weer wat geleerd.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen