vrijdag 13 september 2013

Alweer vrijdag

Omdat ik wat blessures heb aan schouder en bovenbeen doe ik het weer even rustig aan. Dit houdt dan tevens in dat ik veel tijd heb om te lezen. Ik stuitte op de schrijfster Adèle Geras en reserveerde [voor de vakantie] al haar aanwezige boeken in de bibliotheek. Ik vond ze redelijk leesbaar totdat ik het laatste boek van haar las; "Het erfstuk". 
Dit vond ik een prachtig boek om te lezen. Het verhaal gaat over een jongedame die ballerina wordt, met alle gevolgen van dien. Veel leesplezier. Mijn oudste zus was hier en zag het en gaat het ook lezen. Ach ja, wij zijn een leesfamilie en zo wisselen we boeken uit. 
Ik had zin om even wat anders tussendoor te maken. Hier ben ik dan ook afgelopen zondag mee gestart. Het was ook vrij snel klaar en ik wilde een combinatie maken met stof. Het uiteindelijke resultaat is dit geworden. 
Vanmiddag hebben we pleinfeest in Oldekerk. Het thema is dieren. Gelukkig is het goed weer zodat het waarschijnlijk wel buiten gaat plaatsvinden. Ik zit bij de kassa en heb geen grote taak. Ook neem ik wat foto's voor de pr. Ik ben benieuwd hoeveel verschillende dieren er komen. 
Omdat we in Arezzo geweest zijn ben je er op gespitst om iets van Italië te lezen. Nu dat kwam de afgelopen week twee keer voor. In de zaterdagbijlage stond een reisbeschrijving van Florence en Sienna. Hier stond ook bij dat alle toeristen over het algemeen kiezen voor voor de hand liggende uitstapjes, maar als je even verder kijkt dan je neus lang is je in de omgeving ook andere plaatsen kunt vinden waar allerlei moois te vinden is. Hierbij bedoelde de auteur Arezzo. Gisteravond keek ik naar de film "Under the Tuscan sun" en dit speelde zich ook af in de omgeving van Arezzo. De hoofdrolspeelster kreeg te horen dat haar geliefde was afgereisd naar Arezzo. Toch weer heel toevallig allemaal. 
In de Leeuwarder Courant stond een reisbeschrijving van het koor met daarbij onze foto. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten