maandag 23 september 2013

De eerste "J" is klaar en de NVKKMS

We zitten in de nazomer, ten minste is het nu niet meer zo koud als vorige week. Voor het raam buiten bloeien de geraniums en op de tuintafel heb ik een mooie herfstaster. In ieder geval heel kleurrijk.
Afgelopen zaterdag hadden we een prachtige cd presentatie van de orgelcd Bach VI in Leeuwarden. In de grote kerk aldaar speelden de gebroeders de Jong prachtig op het orgel. Het bezoekersaantal was vrij gering, maar het concert was mooi. Na afloop hebben we heerlijk gegeten bij de pizzeria en daarna zijn we nog bij onze DS geweest. Dat was gezellig. 
Op zondag hadden we eerst bezoek en 's middags gingen we op familiebezoek in Roden. Na een leuk fietstochtje door het bos was het goed toeven daar. Wel wat lawaaiig door de Rodermarktgebeuren, maar dat is maar een paar dagen per jaar en daar kun je je op instellen. 
 
Via het internet kwam ik in aanraking met de NVKKMS. De Nederlandse Vereniging voor Kostuum, Kant, Mode en Streekdracht, nu genaamd: de Nederlandse Kostuumvereniging. Ik vond dit heel interessant en ben meteen lid geworden. Via de post kreeg ik diverse bulletins en lees allerlei interessante zaken omtrent bovengenoemde onderwerpen. Erg leuk. 
De revalidatie gaat wat langzamer als gedacht. Op zich is dit niet erg, maar je moet jezelf even bijstellen. Nog steeds niet alles gaan doen en nog steeds niet alle zeilen bijzetten, want dat vertaalt zich gelijk weer in allerlei klachtjes. Uiteindelijk zal het allemaal steeds beter gaan, en dat zie je vooral als je terugkijkt. Gelukkig gaat het de goede kant op. Ik weet waar ik het voor gedaan heb! 
De volgende letter "J" is klaar. Leuk om te doen. Ik krijg zin om het kussen te gaan maken. Maar eerst nog de tweede "J". En dat kan ik lekker zittend doen op mijn mooie nieuwe stoelen bij de achtertafel.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten