zaterdag 7 september 2013

Lekker lezen, werken aan het geheime project en nog een beetje vakantie

Naast de liefde voor het handwerken ben ik ook altijd een verstokte lezer. Onlangs las ik van Sante Montefiore weer een prachtig boek. Zuslief en ik kwamen tot de ontdekking dat we dit boek nog niet gelezen hadden. Vervolgens reserveren we het bij de bibliotheek en hebben we weer wat mooie leesuren. 
Ik las het boek voornamelijk in de bus vorige week. We hebben nogal wat uurtjes in de bus doorgebracht en dan kun je beter het nuttige met het aangename verenigen. Vooral het eerste deel van de reis was erg saai [lees bekend] en dan kun je je tijd heerlijk goed besteden aan een leuk boek. 
Ondertussen is ook het geheime project af, maar daar kan ik nog niets van laten zien. Het is namenlijk bedoeld voor iemand en die leest mijn verhaal ook, dus wat in het vat zit... Wel heb ik even een mooie foto gemaakt van een prachtige azalea in een hele mooie bloempot. Is het geen plaatje? Ik geniet er elke dag van. 
Ik had nog een week vakantie achter de ItaliĆ«reis aangeplakt en dat is goed bevallen. Ik ben weer helemaal geacclimatiseerd en de huishouding is weer op orde. Het rooster van mijn DH is rond en ook onze DS gaat weer volop bezig met de muziek. A.s. maandag ga ik weer naar de BSO, de repetities van de muziek zijn weer gestart en ik ga nog twee keer per week naar de fysiotherapeut. En zo vliegen de weken voorbij. Straks weer volop tijd om de tulpenlap af te maken, de kussens te fabriceren en nog heel veel meer. "De tiid silt leren" zeggen ze dan in Friesland. 

2 opmerkingen:

  1. Oh ik ben erg benieuwd naar je geheime project, maar dat krijgen we vast binnenkort te horen.
    Mooi zeg de Azalea.
    Trouwens ik heb nog een boekentip voor je (handwerk) Eline's huis, E.. Winterhuis en E.. Buitenhuis. Het zijn mooie boeken en er staan ook veel borduur/haakwerkjes in. Ik had het boek bij de bieb geleend en de leuke projecten gescand. Zo kan ik het altijd nog terugkijken! Ik dacht ik tip jou ook even.
    Nog een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook nog twee goede schrijfsters voor je: Rachel Hore - de naderende storm en van Victoria Hislop - Het kleine paradijs. Beide dames hebben meer boeken geschreven, ook aanraders. Je moet ze via de catalogus van je bibliotheek gemakkelijk kunnen vinden en reserveren. Dit zijn schrijfsters, die ik zelf ook meegeef aan mijn eigen klanten, als ze houden van de boeken van Montefiore. Weet je, dat zij ook weer een nieuwe heeft? Wel een dunne: Het gouden licht heet het. Ik heb dit boek deze week op de tafel met nieuwe boeken gezet in onze bieb. Vraag er maar naar. Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen