zondag 10 augustus 2014

De oude school in Midwolde, rose glas, winter in de zomer, eieren en baby borduurprojectje

Bijna elke plaats heeft tegenwoordig een streekkrantje met daarin allerlei wetenswaardigheden. Hierin werd ik geattendeerd op een expositie van rose glas in de Oude School in Midwolde. Het leek mij leuk om hier eens een kijkje te nemen. Mijn moeder spaarde jaren rose glas dus werd ik hierdoor wel getriggerd. Ik moest wel even denken waar ik de oude school zou kunnen vinden, maar Midwolde is niet zo heel groot dus had ik al snel gevonden.  
Een mooi gedateerd bord stond als welkom bij de deur. In het oude gymlokaal, dit is nog te zien aan de diverse gymnastiekattributen aan de wand, was de expositie. De eigenaar vertelde mij dat het vroeger een schooltje was met twee lokalen en later werd er een gymlokaal van gemaakt toen de nieuwere school ernaast gebouwd werd. In het lokaal diverse tafels en kasten met allerlei spullen. 
Twee tafels met rose glas. Het meeste heel bekend, glazen, schalen, bordjes, kannen en bakjes. Verder nog keramiek en uitgeblazen eieren. 

Dit heeft ook altijd mijn aandacht dus dat was ook wel even leuk om dit in de zomer te zien. 
Aan de wand hing nog een prachtige foto van een winters tafereel. Ook een vreemde gewaarwording zo in de zomer. 
Na ongeveer een half uurtje had ik alles wel gezien. Toen ik buiten kwam werd mijn blik getroffen door het oude modderpad. Ik had het fototoestel toch bij de hand dus heb ik dit direct maar vereeuwigd. 
Er zijn twee baby's geboren. Ik zie hier dan meteen een aanleiding in om iets te maken voor een kaart. Je kunt een kaart sturen, maar zelf iets maken is leuker. Ik heb al diverse patroontjes gespaard in de loop van de jaren. Dus heb ik gezocht en gevonden, de materialen bij elkaar gezocht en heb ik een start gemaakt. Ook weer leuk om te doen. 
De jonge ouders zijn organisten en iemand plaatste onderstaande foto van een registerknop op Facebook. Grappig toch? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten