zondag 17 augustus 2014

Zandsculpturen en babykaartje

Afgelopen vrijdag was de laatste vakantiedag van mijn DH. Om dit niet zomaar voorbij te laten gaan zochten we een aanleiding om ergens heen te gaan. Onze bestemming was het zandsculpturenpark in Zuidlaren. Door middel van zand werd de ontstaansgeschiedenis verbeeldt van de Hondsrug. Sinds ik vroeger eens zandsculpturen zag in Eernewoude ben ik hieraan verslingerd. In januari gingen we al naar het ijssculpturenfestival in Zwolle en nu dus naar Zuidlaren. Toen wij daar arriveerden werd er net een bouwwerk onthuld van een olifantje. Dit had te maken met het dierenpark in Emmen. 
Bij de entree zagen we Berend Botje in zijn bootje. In de grote hal diverse indrukwekkende taferelen die te maken hebben met de Drentse Hondsrug. Prachtig om te zien.



Voor kinderen was er een vragenlijst en op de route stonden diverse bakken met zand waar je zelf even iets kon proberen. Altijd even leuk om te ervaren. 
Ook zagen we nog een zandkunstenaar in actie. 
Vandaag, zondag, een regendag. Heerlijk relaxen, krant en boek uitgelezen, en het babykaartje afmaken. Ik had vorige week zondag het borduren al af, maar het moest nog op/in een kaart gemaakt worden. Ook daar heb ik vandaag tijd voor. Een houtje is rap gezaagd, een bijpassende kaart gevonden, een rondje er uit gestanst het werkje er op geplakt en in de kaart gemaakt en voila ... gereed product! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten