zondag 31 augustus 2014

Kalebas en randjes juli

Ja, onze nieuwe tuinplant blijft mij/ons bezig houden. Nog wat nader onderzoek heeft het volgende opgeleverd;

              Kalebas (squash) is een verzamelnaam voor een groot aantal aan elkaar verwante gewassen,               zoals pompoen,flespompoenfleskalebas en courgette (of zucchini). Het woord 'kalebas' is                     van Perzische oorsprong



De plant heeft dus gele bloemen die kortstondig bloeien. De plant ontwikkelt zich razendsnel en groeit maar door. Als de ene bloem uitgebloeid is, is de volgende alweer aanwezig. Leuk om te volgen en te zien. Trouwens de eerste paddenstoelen op het grasveld zijn ook alweer gesignaleerd. De herfst is in aantocht. 
Na een aantal drukke werkweken, afscheid van de oude locatie en inwerken op de nieuwe werkplek, was er ook weer tijd voor de randjes. Ik was nog op zoek naar een randje met Edelweiss en dat is gelukt. Nadat ik in mijn eigen bescheiden bibliotheek niets vond, was Pinterest gewillig. 
De Edelweiss is verbonden met onze vakantie dit jaar, dus een mooie aanleiding om dit te verwerken in de randjeslap. Augustus is ook alweer ten einde dus kan ik voorlopig even uit de voeten met de randjes van deze maand en natuurlijk nog weer een bloemenrandje bedenken voor het laatste randje. 

1 opmerking:

  1. Leuk zeg, die plant!
    Geweldig dat ie zomaar is opgekomen en zo goed groeit.
    Vind je randjes lap ook heel leuk worden.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen