zondag 3 augustus 2014

@home en boeken lezen

Op donderdag was de thuisreis aanstaande. Het regende toen we vertrokken. De route door en over de bergen was ondanks de regen mooi. Bij de Autobahn aangekomen, spoelde het van de regen. Het was mijn stuurbeurt, dus was het inspannend om te rijden. Nadat we in Duitsland gearriveerd waren werd het weer steeds beter, maar toen kwamen we op de beruchte weg richting München terecht - stau! Gelukkig is er dan een slimme man aan boord die een alternatieve route zocht en vond. Weliswaar over provinciale wegen, maar we hadden toch al besloten dat we gingen overnachten. Een prachtig historisch plaatsje [Beilngries] in de omgeving van Neurenberg bereikten we rond de klok van zessen. Ondertussen was het prachtig weer geworden en konden we heerlijk buiten eten. De volgende dag reden we goedgemutst [met mooi weer] richting de thuisbasis. Onderweg troffen we nog mijn DH's broer en vriendin die op dezelfde snelweg reden richting hun vakantieplaats. Dit treffen was nog even heel gezellig. Na een voorspoedige verdere reis zonder stau en regen waren we rond half acht weer in onze woonplaats. 
Gisteren was de dag van het opruimen, wassen en opstarten van de huishouding. Fijn om weer thuis te zijn, de koffer gevuld met mooie herinneringen en de boeken uitgelezen. 
De boeken... Ja, ik nam er een flink aantal mee en wil hier een drietal aan jullie laten zien. 


  • Van Katherine Webb las ik "De erfenis van de zussen". Twee zussen, Erica en Beth, erven het landgoed van hun overgrootmoeder en ontrafelen onverkwikkelijke familiegeheimen. 
  • Van Judith Lennox las ik "De laatste dans". Een verhaal dat zich via een gebeurtenis tijdens de eerste Wereldoorlog dramatisch ontwikkeld. Dit mondt uit in een bizar familieverhaal tot de waarheid aan het licht komt in 1974.
  • Van Barbara Wood las ik "Het geheim van de regenkruik". Een fascinerende reis door de eeuwen heen om de waarheid te achterhalen over een indianenstam. Het lot geeft bizarre wendingen aan de levens van de betrokkenen. Spannend en bijzonder. Dit boek sprak mij het meeste aan. 
Maar we zijn thuis en ik ga weer over tot de orde van de dag. Het vakantiegevoel blijft wel enigszins aanwezig totdat iedereen weer aan het werk en naar school is. De zomer is nog niet voorbij. 
  

1 opmerking:

  1. Fijne vakantie heb je gehad Gonda, fijn om weer thuis te zijn ook natuurlijk. Wel jammer van de regen.

    BeantwoordenVerwijderen