zondag 7 december 2014

Randjes november en heiligenbeeldenmarkt

De maand november is voorbij en de randjes heb ik ook allemaal bijgewerkt.
Omdat het onze trouwmaand is heb ik een ringenrand ertussen gevoegd. Dit vond ik wel leuk om te doen, vooral ook omdat 22-11 op een zaterdag viel. Aan het eind heb ik een rand gemaakt van klavertje vier. Deze plant staat voor "geluk" en dat hebben wij. Dat is toch super! Allerlei zaken waarom we geluk hebben en daarom het plantje op mijn randenlap. 
In de krant las ik een bericht over een heiligenbeeldenmarkt in Veenhuizen. Dit leek ons wel een leuk uitje op de zaterdagmiddag. Samen zijn DH en ik daar geweest en het was leuk om te zien. Allerlei beelden in allerlei soorten en maten en aanverwante roomse artikelen werden tentoon gesteld en een aantal kon je ook kopen. Twee beelden sprongen er voor mij even uit. Die heb ik op de foto gezet. 
De eerste was het beeld van een ridder. Tegenwoordig beschikken wij over Netflix en via dit medium kijken wij naar Robin Hood. Een serie van een aantal afleveringen over de vogelvrij verklaarde Robin Hood en zijn bende. Leuk vermaak op de donkere winteravond op elk gewenst moment te bezien. 
Het tweede beeld was van Sint Nicolaas met de gepekelde jongens. Toen onze DS nog in het Roderjongenskoor zong werd eens de Sint Nicolaas cantate opgevoerd van Benjamin Britten. Hij was één van de pickled boys. Het verhaal gaat dat de slager bij wie de drie jongens woonden hen vermoordde en hen in een ton met pekel stopte. Sint Nicolaas wekte hen weer tot leven. Britten schreef hierover een cantate. Hier moest ik gelijk aan denken toen ik dit beeld zag. 
Wij troffen hier nog kennissen en daar hebben nog even gezellig mee koffie/thee gedronken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten