zondag 8 november 2015

Naaiberichten in de krant en mooie labeltjes om te borduren

Altijd op zondagmorgen lees ik de krant. Ik ga er uitgebreid voor zitten, kopje thee erbij en mooie muziek van radio 4 op de achtergrond. Zo struin ik dan de hele krant door en vanmorgen stond er een artikel in over een bedrijf in Tynaarlo. Nu werkt daar een bevriend muzikante zodat ik van het bedrijf afwist. Een interessant verhaal over het handwerken, breien, naaien en handwerkbenodigdheden. 

Afgelopen vrijdag was ik bij de Handwerkboetiek in Roden en hier kocht ik kerstlabeltjes voor het borduren. 
Nu kun je dit gebruiken voor kerst, maar ook voor andere doeleinden is dit geschikt. Ik dacht aan dochterlief die aanstaande dinsdag 22 jaar wordt. We vierden het vandaag al omdat ze dinsdag natuurlijk in Utrecht moet zijn. 




Ik zocht een patroontje en garen. Na een uurtje heb je dan een gereed product. Nog een kleurige kaart erbij en klaar is het. Ik maakte de foto op de prachtige bos rozen die ik gisteren kreeg van man- en zoonlief! 
Nu stuur ik het haar toe met een lekkere zak pepernoten. Dan krijgt ze dinsdag, op haar verjaardag nog leuke post. 
Het huis is, na de grote schoonmaak gisteren, weer op orde. Het toilet is gerenoveerd en weer gebruiksklaar. Het is heerlijk om weer te freubelen. Van de labels heb ik natuurlijk al enkele gemaakt voor kerstkaarten, maar die laat ik t.z.t. wel zien! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten