zondag 1 november 2015

Thuisworkshop: decoreren met vazen en bladeren

Al een tijdje had ik een idee voor een leuke workshop thuis. In de "Seasons" had ik dit idee opgedaan. Hoe kun je een glazen vaas leuk decoreren? De beschrijving staat in dit blad en nadat ik de benodigdheden gekocht had, bedacht ik dat het leuk zou zijn om dit met dochterlief te gaan doen. Bij de kringloop kocht ik verschillende glazen vazen en vandaag was de dag om dit te doen. 
Nadat we eerst de vaas bekleedt hadden met verbandgaas gingen we mooie bladeren zoeken. Nu is dit in onze tuin geen probleem met de aanwezige bomen. De Prunus heeft mooie rooie en de Parrotia mooie overloopkleurbladeren van geel naar oranje en rood. Aanvankelijk viel het nog niet mee om de vazen te bekleden, maar op een gegeven moment heb je de slag te pakken en gaat het prima. Het resultaat vonden wij erg mooi. 


We hadden zeven vazen gereed voor beplakking. Omdat we naar Leeuwarden gingen hebben we drie stuks gemaakt. Hier aten we overigens Koreaans, lekker maar erg scherp. 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, ik ben wel benieuwd hoe je de bladen aan de vaas vast maakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je smeert de vaas in met boekbinderslijm, plakt daarop verbandgaas. Je laat dit even drogen en smeert het vervolgens weer in met boekbinderslijm. Vervolgens smeer je de bladeren ook in met dezelfde lijm en laat dit een tijdje drogen. Dan plak je ze er naar wens op. Als je de vaas weer in originele staat wilt, spoel je een en ander met water er weer af. Niet dat ik dat al geprobeerd heb, maar dat zou moeten kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen