dinsdag 24 april 2012

Huize Flodder

Sinds gisteren is het hier een chaos. De keuken is leeg en de rest van het huis staat volledig op z'n kop. Werklui lopen in en uit en het wordt steeds stoffiger overal. Gelukkig wordt het eerst minder voordat het beter wordt, dus de perspectieven zijn goed. Het wordt ook wel heel mooi waarschijnlijk, maar eerst moeten we door een minne fase heen. Enfin, ik hoef twee dagen niet naar de BSO en eten doen we bij mijn schoonmoeder. We overleven het wel. Maar je bent helemaal ontheemd. "Waar" is dit en "waar is dat" zijn momenteel veelgehoorde kreten in huize Westra. 't Is ook wel heel spannend. Hoe wordt het uiteindelijk. Nieuwe keuken, nieuwe tegels, nieuw aanrecht en een nieuwe vloer. Zo langzamerhand pakken we dus het hele huis aan. Maar voordat we aan de kamer beginnen, moet de keuken eerst maar eens af zijn. 
Ondertussen heb ik alweer een mooi borduurtje gemaakt. Mijn jongste zus is gisteren geopereerd en wat is er dan mooier als een op maat gemaakt kaartje voor de zieke? Leuk en gemakkelijk om te maken. Doordat ik één kleur gebruik en geen overloopgaren, kun je achter elkaar door borduren. Er is ook al iets nieuws op stapel. Iemand van de muziekvereniging gaat trouwen en wat is er dan mooier als een trouwhart? Vanavond of morgen maak ik hier een start mee. Volgende week is het vakantie en dan is daar ook wel even tijd voor tussen de keukenbedrijven door. We moeten wel een paar keer optreden met het orkest, nl. op 29 april [kerkdienst], 4 mei [dodenherdenking], 5 mei [bevrijdingsfeest en op 10 mei begeleiden we de trouwdienst van onze saxofoniste. Maar op zich is dit allemaal al georganiseerd, dus daar heb ik niet veel werk meer van. Volgende week donderdag aan het werk en verder zien we het wel. Ik plan niet teveel meer in de vakantie. Meestal komt daar niets van terecht en als je alles vol plant dan heb je ook geen vrij gevoel meer. 
Vanavond gaan we een nieuwe vloer uitzoeken voor de keuken. Heb ik ook veel zin in. Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten