zaterdag 14 april 2012

Zaterdag op de valreep

Hoe later op de avond ... Zojuist de laatste bladzijde gelezen van een hele boeiende thriller, getiteld "Oogwenk" van Ted Dekker. Het verhaal is erg spannend. Een Saudische prinses die naar de VS is gevlucht om te voorkomen dat ze uitgehuwelijkt wordt, ontmoet daar een student die dankzij zijn gave van helderziendheid haar helpt uit handen va haar achtervolgers te blijven. Boeiende verhaallijnen die door elkaar lopen vanwege de verschillende culterele achtergrond. Het was hier heerlijk rustig en ik had dus alle tijd om lekker te lezen. 
Natuurlijk na gedane arbeid, want het was heerlijk drogend weer voor de was die ik had. Mooi weer om fietsend boodschappen te doen en verder nog allerlei dingen die gedaan moesten worden. Maar tussendoor heerlijk lezen! Blijft een heerlijke hobby. Voor mij is het lezen net als voor een ander naar een spannende film kijken, denk ik. Behalve dat ik dan in mijn hoofd de personen en de gebeurtenissen zie en dat ze niet voorgeschoteld worden. Morgen ligt er een heel mooi borduurwerkje op mij te wachten. En we gaan naar een Westerkwartierder kerkdienst in Tolbert. Nog een relaxte dag in het vooruitzicht. Met mijn moeder gaat het gelukkig iets beter. Maar de krachten nemen af, dat merk je wel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten