zondag 2 maart 2014

Randjes 2014 t/m februari

De lentemaand maart is aangebroken dus de hoogste tijd voor de update van de Randjes. Hier de randjes van februari. 
 
Ik heb besloten om tussen elke maand een bloemenrand te maken. Deze randjes vind ik in het boekje "Randen om te borduren, te breien en te weven" van R. Borssuck.
In dit boekje van 1977 staan diverse randen. Na januari en februari staan twee patronen van de zogenaamde merklapranden. Ik vind het een leuke afwisseling met de schoollaprandjes. Elke maand bedenk ik wel weer wat ik eronder ga zetten. Leuk om te maken. Vooral weer na het haken. Op de foto alle randjes inclusief de bloemenranden. 
De roosjes die bij 2014 staan haalde ik van een patroon van DMC. Dit was ook een rand, maar hier vond ik het leuk om ze zo apart te borduren. 
En natuurlijk borduur ik tijdens het schaatsen in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Alhoewel het toernooi enigszins gedevalueerd is na diskwalificatie van Kramer. Maar ja, bij het spel horen nu eenmaal spelregels en daar heb je je aan te houden, hoe jammer wij dit allemaal ook vinden. Maar leuk blijft het schaatsen op een buitenbaan. Alhoewel het buiten momenteel wel lente lijkt. 

1 opmerking:

  1. Je lap is nu al prachtig!
    Wat veel verschillende soorten randjes zijn er zeg.
    Ben benieuwd naar de volgende maand.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen