zondag 23 maart 2014

Weer een week verder

Het is alweer zondagavond en sinds vorige week zijn we een week verder met weer veel activiteiten. 
Afgelopen woensdag zat ik bij het stembureau. Vorig jaar was er een oproep in de krant waar gevraagd werd naar mensen die bij het stembureau zitting wilden nemen. Nu, dat leek me wel wat en ik gaf me hiervoor op. Aanvankelijk had ik een afwijzing gekregen, maar omdat je dan als reservelid op de rol staat werd ik alsnog gevraagd. 
Om zeven uur 's morgens moest ik mij melden en we zaten met z'n drieën in het stembureau. Tot elf uur moest ik aanwezig zijn en daarna had ik pauze. Vervolgens was ik om half drie tot zessen aan de beurt en na negen uur was het stemmen tellen geblazen. Het was interessant om mee te maken en de tijd vloog om. Waren er geen stemmers, dan was er genoeg te praten met de mede stembureauleden. Een ervaring rijker. 
Van Tamara McKinley las ik het boek "De erfgenamen van het land". Zoals op het boek te lezen staat was het een meeslepende roman die zich hoofdzakelijk afspeelt in Australië. Erg spannend en ik heb bijna de hele middag en halve avond gelezen. Heerlijk om je te verliezen in een mooi boek. 
Ook heb ik weer gepionierd met gesnoeide takken. Deze keer maakte ik een stellage waar een druiventros aan kan hangen. Voor de schikking in onze kerk. Weer leuk om te doen. 


Ook heb ik mijn geheime project afgemaakt. Vreselijk arbeidsintensief, maar het resultaat is prachtig geworden. T.z.t. zal ik het uitleggen en laten zien. 
Gisteren was er de NL DOET dag. De halve dag was ik bij het kinderdagverblijf met andere leidsters en ouders. Veel is er gerealiseerd gisteren. We hebben een trampoline in elkaar gezet, een rioolbuis geplaatst, een moestuin gegraven, de bestrating aangepast, de koprolstangen geplaatst en rommel opgeruimd. Ongelooflijk wat je dan in een paar uur kunt doen. 
De nieuwe randjes zijn ook al weer in de maak op de randjesrol, maar dat laat ik na volgende week zien. 
En nu ligt de nieuwe werkweek alweer voor ons. Ach, zo vliegt de tijd. 

2 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd in welk stembureau jij was? Ik stemde in Tolberterheem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was in Oostwold, in de Gaveborg. Een prachtig multifunctioneel centrum.

      Verwijderen