dinsdag 3 mei 2016

Lapjes, lapjes en nog eens lapjes

Door Hillie en Conny ben ik geïnspireerd om kinderquiltjes te gaan maken. Meestal ben ik aan het borduren, maar door de dames ben ik nu met lapjes bezig, heel veel lapjes. De bedoeling is om van reststoffen lapjes te knippen/snijden, dit aan elkaar te naaien en met fleecestof als achterkant een quiltje van te maken. Nu had ik geen snijmes en omdat dit veel handiger is, hebben mijn DH en ik dit op zaterdagmiddag op de valreep nog kunnen kopen.  En ik moet zeggen, het werkt! 
Nadat ik uit mijn lappenvoorraad 9 mooie stukken gekozen had, ben ik begonnen met snijden. Uiteindelijk had ik dan 100 lapjes van 10 x 10 cm. En die maak ik dan nu aan elkaar vast. Ik heb al een aantal rijen klaar en dit wacht natuurlijk op vervolg. Enfin, de start is geweest en het is me toch leuk werk. Heel leuk om te doen zo als je vakantie hebt. Natuurlijk ook wel als het geen vakantie, maar nu is het toevallig meivakantie en dat komt dan mooi uit. 
Mooi om dingen te doen waar je anders niet aan toe komt, met als afwisseling even weer met de lapjes aan de slag. Bovendien is het supermooi weer dus ook fijn om de wintertuin weer zomerproof te maken. 
Morgenavond hebben we de dodenherdenking in het centrum van Leek. Hier spelen we stemmige muziek en manlief staat te dirigeren. Donderdag is het dan 5 mei en Hemelvaartsdag.  En de dag daarna vertrekken we richting Brabant voor een heerlijk weekendje weg. Lijkt ons mooi. En tussendoor de lapjes... Het houdt mij mooi bezig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten