zaterdag 11 juni 2011

Bijna vergane glorie en nieuw project

De pioenroos is bijna uitgebloeid. De laatste knoppen komen net tot volle bloei, maar de meeste bloemen laten hun bloemblaadjes vallen. Het was een aardigheid om dit van dag tot dag te volgen, maar nu is het bijna gebeurd. Nog een laatste foto en dan maar weer wachten tot het volgende jaar. 

Nu de harten af zijn, is het tijd voor iets nieuws. Bij mijn moeder in de oudheidkamer in Visvliet hangt een borduurwerk van een mevrouw uit Enumatil. Dit is mooi, erg mooi, maar er moet natuurlijk ook iets hangen van een oud inwoner. Nu vond ik een mooi patroontje bij Sylvia, ik kocht schoollapjes bij Jookies en het garen bij de Handwerkboetiek in de nieuwe winkel in Roden. Even een foto en dan kan er gestart worden.
We hebben niet zo heel veel op het programma dit weekend. Morgenmiddag naar mijn zwager en maandag hebben we de autostalling van de muziekvereniging. We parkeren dan auto's voor een geldbedrag en dan kunnen we de clubkas spekken. Een mooie actie dus. Wel zijn mijn DS en ik touw van 's morgens 9 tot 's middags 1. Voor het goede doel! Dochterlief vertoeft in de Marnwerwaard voor het Noorderlijk PinksterKamp. 
Daar zal ze het wel weer geweldig naar de zin hebben. De verhalen horen we weer vanaf dinsdag als ze er weer is. Voor haar dus geen Pinksterkermis en Pinkstermarkt. Ik denk ook dat ze liever bij die andere activiteit is tijdens Pinksteren. 
Rest mij nog de lezers een fijn Pinksterweekend te wensen! Adios. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten