dinsdag 28 juni 2011

Van alles en nog wat op één de heetste junidagen van 2011

Vandaag was het weer smoorheet. Boven de 35 graden. Terwijl ik dit schrijf is nog steeds 29 graden en ik zit te puffen in huis. Het weerbericht belooft onweer, maar ik weet het nog zo net niet. Misschien vannacht. 
Terwijl wij een schitterende muzikale dag hadden zaterdag is mijn DH naar de fotograaf geweest om onze familiefoto's op te halen. Schitterend is het geworden. We hangen al te pronken aan de muur in de kamer. De spijker moet nog even op een ander plekje, maar dan hebben wij een hele mooie familiefoto aan de muur. 
Op het werk hebben wij een hele lange dakgoot met allemaal dakpannen. Onder deze dakpannen huizen allemaal mussennesten. Nu was ik getuige van het uitvliegen van enkele jonge mussen. Gelukkig had mijn collega een fototoestel en kon ik enkele musjes fotograferen. Wat is de natuur toch prachtig. 
Mijn Visvlietlapje, zoals ik het nu definitief genoemd heb, is af! Eerst vond ik het maar zo zo, maar omdat het patroon niet helemaal matchte met het lapje moest ik zelf wat aanpassingen doen en dingetjes bedenken. Gewassen en gestreken lag ze klaar voor een lijstje. Omdat ik even iets eerder vrij was, kon ik nog even een lijst kopen bij de fotograaf en heb ik het afgemaakt. Het is de bedoeling dat het in het archief van Visvliet komt te hangen. Vandaar ook "Visvlietlapje". 
Ondertussen komt mijn DH binnen met noodweerverhalen. Als je zo op buienradar kijkt lijkt het er wel op. Enfin, we zullen voorzorgsmaatregelen treffen en dan wachten we het af. Zoals het nu is, is het ook geen pretje. Momenteel Wimbledon op sporttv. Ik volg het vanaf de zijlijn, te druk met alles. Maar in het mannenkamp is het alweer spannend. Donderdag belooft een spannende dag te worden. Ook dat wachten we af. 
Morgen komen mijn kwartetten weer thuis en hebben we pleinfeest bij het kinderdagverblijf. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten