zaterdag 25 juni 2011

Zaterdag - muziekdag

Vandaag staat in het teken van de muziek. Vanmiddag jeugdorkestenfestival en vanavond ons zomerconcert. Ik heb er wel zin in. Vanmiddag gaan we spelen in Zuidhorn met het opleidingsorkest. De generale gisteravond ging prima. We vertrekken al om twaalf uur. Na afloop blijf ik daar kijken en luisteren om uiteindelijk de uitslag te vernemen. Dan maken we ons op voor ons concert vanavond. Het is nog een klein vraagje of we het in het bos doen, of dat we in de kerk gaan concerteren. Gezien de weersverwachting denk ik nu dat het in de kerk plaatsvindt. Misschien is het wel droog, maar de temperaturen zijn niet echt hoog. Enfin, zometeen [dit zegt de Miep ook altijd van de Tom Tom] valt de beslissing.
Ondertussen nadert het schoollapje het stadium van voltooiing. Omdat het patroon niet aansluit bij de lap, moet ik wat aanpassingen doen. Van mijn moeder, die altijd veel op rommelmarkten ed. rondstruinde, kreeg ik zo'n mooi klein kartonnetje met verschillende alfabetten. Het leek mij leuk om dit te gebruiken bij het lapje omdat ik de afmetingen moest aanpassen van de letters "visvliet". Leuk om te bedenken hoe ik het lapje ga afmaken. In de rand die nog over is komen in ieder geval vissen. Wordt vervolgd. 
Het boek heb ik uit. Ik bedacht mijzelf waarom ik nu toch zo gecharmeerd was van dit boek. Dit heeft waarschijnlijk te maken met jeugdsentiment. Vroeger verslond ik de boeken van Konsalik. Die zich ook meestal afspeelden in Rusland. Spannende boeken vond ik het altijd. Datzelfde gevoel had ik nu weer even. Een Konsalik-achtig boek. Uiteindelijk meestal een happy end. Zo ook nu.  
Nu moet ik mij gaan klaarmaken voor de acties die gaan komen. Ondertussen nog Frank du Mosch van radio twee op de achtergrond. Dat vind ik een leuk radioprogramma. Radio terwijl je bezig bent. Fijn weekend gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten