dinsdag 14 juni 2011

Vreemd Pinksterweekend in de lappenmand

We hebben een heel vreemd weekend achter de rug. Alle plannen zijn in het water gevallen. We zouden druk bezig met de verhuizing van spullen zaterdag, toen mijn DH meldde dat hij zich helemaal niet prettig voelde. Wel, dat gebeurd wel eens vaker, dus dan schortten we de werkzaamheden op. Maar in de loop van de middag werd hij steeds beroerder en dat werd eigenlijk steeds erger. Enorme buikpijn en krampen en aldoor naar de wc. Ach een buikgriepje denk je dan. Maar het ging gewoon niet meer over en hij viel zienderogen af. Je zit dan met het feit dat je in weekend zit en denkt, ach het gaat wel weer over. Maar het ging wel ietsjes beter, maar zijn ontlasting bleef niet goed. Uiteindelijk is het nu opgestuurd naar het lab om nader te worden onderzocht. Ondertussen is mijn DH erg verzwakt en is zeven kilo afgevallen in vier dagen. Dat is natuurlijk veel te veel. Vanavond heeft hij voor het eerst weer iets gegeten en tot dusver lijkt het goed te gaan. Dus, niet fijn. 
Ondertussen moesten we vanmorgen voor controle naar de tandarts. Mijn DH kon natuurlijk niet mee, dus ik moest er alleen op af. Ik houd helemaal niet van tandartsbezoeken, maar afijn, het is voor het goede doel. In de stoel bleek eigenlijk dat alles OK was, alleen zat er een gaatje bij de verstandskies rechtsonder. Aan mij de keuze, er uit, of nog even laten zitten met misschien later de vervelende gevolgen. Ik besloot tot het eerste. Je wordt gelukkig verdoofd, maar toen de tandarts deel één verwijderd had, gelukkig wel het grootste gedeelte, bleek er nog een stuk wortel vast te zitten. Dit komt omdat de wortels er scheef inzitten. Ik had al visioenen van naar het ziekenhuis, maar dat was nog niet aan de orde. Na een kwartier gewrikt te hebben in mijn kaak, werd besloten er een ervarener tandarts bij te halen. Er moest nog twee keer verdoving bij en na nog een kwartier kwam het sein "brand meester", in dit geval, gelukt. Ik had het ergste in de stoel weer gehad. 
Daarna kwamen de naald en draad er nog aan te pas. Ik dacht natuurlijk aan mijn rode schoollapje, maar de draad was wit, de naald medisch en mijn tandvlees het lapje, jammer genoeg. 
Na afloop meldde ik aan het aanwezige tandartspersoneel mijn gedachtenspinsel: "Hij was wel diepgeworteld hè?" De tandarts kon er wel om lachen. 
Gelukkig hoefde ik niet te werken, maar ik had me mijn vrije dag wel ietsjes anders voorgesteld. In totaal heb ik vier paracetamol gehad en daarmee is de pijn te verdragen. Natuurlijk ben je bekaf van alle doorstane emoties, zowel van mezelf, het tandartsenbezoek en de ziekte van mijn DH. Ik hoop vannacht op een goede ongestoorde nachtrust en hoop morgen weer wat op verhaal te zijn. Je maakt je ook zorgen over je echtgenoot. Hoe loopt het af en is het een virus of een bacterie die huishoudt in zijn darmen? Vrijdag hopen we uitslag te krijgen. Maar ik geloof dat het al weer ietsjes beter gaat, welnu, dat moet eigenlijk ook want anders komt het niet goed met de gezondheid. 
Ik ben nog wel naar het parkeren geweest voor de Pinkstermarkt. Dat is geweldig verlopen. We hadden redelijk weer en heel veel auto's. Dus de clubkas is weer goed gespekt. Dat moet ook in deze tijd van bezuinigingen. Want muziek moet blijven, voor OUD én JONG. 
Ondertussen is onze DD ook weer thuis met heel veel verhalen en veel was. Ach, zo blijf je bezig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten