zondag 5 juni 2011

Na drie intensieve opnamedagen weer "at home"

De afgelopen dagen zijn we in Duitsland geweest voor opnames. We hadden goede dagen en prachtige opnamesessies. Het was prachtig weer zodat we in de pauzes lekker buiten konden genieten van de zon en warme temperaturen. Als je dan eerst weer thuiskomt moet je even je draai weer vinden. Toen we weggingen was de afvoer verstopt en de rioolreinigingsservice zou vrijdag komen. Gelukkig zijn ze ook geweest, maar de hele inhoud van de keukenkastjes stond nog hinter en twinter door het huis. Maar de afvoer doet het weer dus even opruimen en alles is weer klaar. 

Mijn beide oren zitten potdicht, dus alles beleef ik vanuit een waas. Gelukkig komt daar morgen een einde aan want dan worden ze uitgespoten. Ik weet nu weer wat het is om doof te zijn. Je hoort alles half en/of helemaal niet. Ik hoor de klok bijvoorbeeld niet meer tikken. Gisteravond keek ik op de klok en ik zag dat het kwart voor elf was. Normaal gesproken tijd om te gaan slapen. Kwam ik boven, stond de wekkerradio op 22.25 u. Blijkt nu dat de klok stil stond. Normaal gesproken hoor ik dat, maar nu dus niet. Ik heb dus een goede en lange nachtrust gehad. Dees ellenden gaan vollenden, morgen om half twaalf. 
Maar eerst nog even de tennisfinale op Roland Garros tussen Federer en Nadal. Voor mij een complete verrassing dat eerstgenoemde won van Djokovic. Ik las het in het hotel toen ik even op internet was. Spannend wordt het. 

Ook in het hotel werd ik even helemaal ontroerd. Hoe het kan, Joost mag het weten, maar altijd als ik een koekoek hoor heb ik dat. Ik was even alleen op de hotelkamer en door het raam kon ik uitkijken over de landerijen. Meestal gelijk doe ik het raam open voor frisse lucht en toen hoorde ik tot mijn verbazing de koekoek. Altijd spannend en bijzonder. Het gekoekoek hield even aan en toen werd het stil. Waar ik nog meer een koekoek hoorde was altijd bij het Leekstermeer. Als wij in het vroege voorjaar de zeilboot te water lieten hoorden wij vaak een koekoek roepen. Nooit in levende lijve gezien, wel vaak gehoord. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten