woensdag 22 juni 2011

Het leesvirus slaat toe.

Van het ene boek naar het andere. Ik heb "Het weeskind" uitgelezen en ben direct begonnen in "De laatste vioolklank". Dit is een boek van Jan van Dam en is, volgens de kaft, een meeslepende roman over de tragiek achter het IJzeren Gordijn. Het verhaal speelt zich af in de jaren vóór, tijdens en na de Tweede Wereldoorlog in Duitsland, Polen en Rusland. Je weet ongeveer hoe het verhaal zal gaan, maar toch is het boeiend. Ik lees dus tussen de bedrijven door. Even wat doen, even weer wat lezen.

We zijn net terug van de braderie. Hier staat mijn collega met allerlei leuke zelfgemaakte spullen. Het was een leuke braderie met aardige standhouders. Niet heel standaard en dat is altijd leuk. Ik kocht voor mijn DS twee grote badhanddoeken, voor mijn schoonmoeder een negerpop met slaapogen, voor mijn DH kersen, voor mijn zusje twee prachtige schaapjes en voor mezelf nog een geurzakje en vier kaarten. Dus weer een hele buit voor weinig. Altijd leuk. Zo vind ik zulke markten wel leuk. 
En nu eerst maar weer een stukje lezen ... nee, hoor, ik moet achter eten aan, want we krijgen macaroni en daar moet ik nog vlees voor hebben. Dus eerst zaken en dan weer vermaken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten