zaterdag 5 juli 2014

Randjes t/m juli en glasexpositie in Roden

 
Ja, tussen alle werkzaamheden door wordt er ook nog geborduurd. De randjes t/m juli zijn af. Zoals na elke maand weer een bloemenrandje gevonden en toegevoegd en na het tweede kwartaal is de zomer in het land. Enorm leuk om te doen. De nieuwe randjes zijn vannacht gepubliceerd, dus nu kan ik daar weer aan verder werken. Maar dat zal morgen wel worden, want vanavond zijn we in de oranje stemming. We gaan naar koning voetbal kijken met ons gezin en mijn zus en zwager. Dus dat wordt vast wel gezellig. 
Ook oranje waren een aantal oranje vaasjes van de expositie in Havezate Mensinge in Roden. Vanmiddag was ik daar met mijn zus en daar zagen wij o.a. de kleurrijke expositie van Leerdam Glaswerk. Het meest tot mijn verbeelding spraken de oranje vaasjes. Deze worden bij een speciale gelegenheid van het Koninklijke Huis gemaakt. Op de foto het zogenaamde koningsvaasje. Deze is gemaakt naar aanleiding van de troonswisseling van Beatrix en Willem Alexander. Het verbeeldt een granaatappel en staat voor rijkdom en eenheid. Leuk om even te zien en te weten wat het inhoud. De betekenis heb ik later thuis opgezocht. 
Wat ik ook erg mooi vond was het glaskunstwerk buiten van Marinke van Zandwijk. Voor de entree was dit gesitueerd. Sommige leken net ballonnen. 
We gaan wel vaker naar Mensinge. Regelmatig zijn daar exposities, ook mooie bloemstukken met kerst en pasen. In de keuken zag ik een mooi bordenrek met prachtig servies met een bloemmotief. Achteraf zag ik dat je geen foto's mocht maken, maar ja, ik had het al op de telefoon staan. 
Ik sta in overweging om een Dear Jane te gaan borduren. Dit lijkt me nu echt een leuk project. Maar er liggen ook nog een aantal objecten die nog af moeten. Het patroon heb ik in ieder geval al. Eigenlijk wil ik ook niet overal tegelijk mee bezig zijn, maar het nieuwe lonkt. Enfin, komt tijd komt raad. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten