zondag 31 mei 2015

Nog een keer tulpen, fietsen en zeshoeken haken

Gisteren kreeg ik de laatste aflevering van de speldenkussenclub. Bij dit pakketje zat garen naar eigen keuze. Simone had ons gevraagd met welke kleur we het product wilden borduren. Ik had gekozen voor de overloop kleur groen.Ook vroeg ze ons of we volgend jaar weer mee wilden doen en wat we dan wilden. Ik tipte haar over een tulpenhangertje dat ik vorig jaar maakte.

Toen ik haar een foto wilde sturen zag ik dat ik het niet getoond had op mijn blog. Vervolgens wilde ik een foto maken en kon ik het object niet vinden. Gelukkig vond ik het vanmiddag terug en kon ik de foto alsnog sturen en hier tonen. Het is wel een mooi voorjaarsobject geworden. Vandaar nog een keer tulpen. 
Manlief had zijn fiets ingeruild voor een andere met heel veel versnellingen en eentje die heel licht fietst. Handig in verband met zijn lichamelijke gesteldheid. Deze fiets moest natuurlijk meteen uitgeprobeerd worden. We hadden bedacht om een fietstocht te maken in de omgeving met als tussenstop het atelier "Grond" in Nuis. Hier in het Westerkwartier hebben we één keer per maand "Open Ateliers WesterKwartier". Dit houdt in dat je binnen kijkt bij een atelier en kunst kunt bekijken. Dit was een mooie bestemming. 


Via prachtige paadjes fietsten we een knooppuntenroute en vanaf Leek fietsten we naar Nuis, door de landerijen naar Jonkersvaart en via de Zandhoogte weer terug naar huis. Leuk om te fietsen. Ook veel natuurschoon viel er te bewonderen. 
Helaas vielen de laatste kilometers letterlijk in het water zodat we behoorlijk nat thuis kwamen. Dat was wel jammer, maar niets aan te doen. De kachel stookten we hoog op en we werden langzamerhand weer warm. 
Ik legde de laatste hand aan de zeshoeken en nu ben ik toen aan het afhechten van ongeveer 300 draden. Ook nog een leuk klusje. Daarna wordt het nog een hele puzzel hoe een en ander op de tas te verwerken. Komt tijd, komt raad. 
Ik ga in ieder geval eerst nog een verjaardagscadeautje maken voor iemand, zodat de afwerking nog even uitgesteld wordt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten