maandag 25 januari 2016

Eind januari, wintersport en natuurlijk borduren

Vandaag 25 januari, volgens de weerman de warmste 25e januari sinds de weerwaarneming. Ik vond het niet zo heel koud, maar ook weer niet heel warm. De 14 graden van De Bilt zijn hier in ieder geval niet bereikt. In ieder geval is het wel een stuk warmer dan vorige week. 
Onze zoon had vorige week zijn presentatie van zijn afstudeerproject. Het mocht niet langer dan 20 minuten duren maar alles wat gezegd mocht worden is dan ook gepresenteerd. Het ging erg goed. Hij is hiervoor geslaagd met een prachtige 8+. Nu nog wat dingen afronden en dan hebben we in maart de diploma-uitreiking. 
Nu mag hij eerst even uitrusten en dat doet hij door op wintersport te gaan. Bij de BSO hebben we het thema "winter". Nu hebben wij een heel programma, maar het leek mij leuk om wat wintersporters te maken. Nu is Pinterest erg gewillig en daar vond ik toch een leuk stel skiĆ«rs! Ik heb even uitgevogeld hoe je een en ander maakt en uiteindelijk is dit het resultaat. Erg leuk vind ik zelf. Ik noemde ze Jip en Janneke. 

Gisteren waren we op kraamvisite bij ons kleine nichtje. Leuk en gezellig was het en ze had een prachtig mooi gebreid jurkje aan. Snoezig. Een lief kindje is het. 
Ook ben ik zo hard aan het borduren dat mijn garen op is. Ik had drie strengen en die zijn opgeborduurd. Hierdoor kan ik even niet verder met mijn Merkwaardig lap. Ik stapte zaterdag op de fiets naar de handwerkboetiek, maar daar aangekomen bleek dat de winkel dicht was. Pech. Nu moet ik wachten tot woensdag. 
Echter ik heb nog wel een prachtig ornamentje geborduurd en dat kan ik dan nog laten zien. Deze maak ik er vier keer op, op elke hoek eentje. De vierde is in de maak, maar wacht dus nog even op voltooiing. In de ring komt nog iets, maar daar ben ik nog over aan het nadenken. Gelukkig kan ik wel iets anders borduren, stel je voor ... Maar dat laat ik de volgende keer zien. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten